Followers

Sunday, November 23, 2008

Balik kampung

Dah lama x jadi penumpang...
Maka, kembali nya ako ke kampung semalam, membuatkan ako terasa MALAS untuk menjadi pemandu. Paksaan telah dibuat di situ iaitu ako jadi penumpang & adik jadi pemandu... Yeehaaaa... sungguh bersenang lenang ako di kusi belakang.. Nyenyak ketidoran sampai le destinasi. Perghhhh.. sekali sekala dapat menikmati kesenangan!!


On d way balik ke KL, menyinggah le sebentar untuk menikmati air kelapa..
Terpandangkan ini botol.
Aiyo... botol apa kah itu??
Oooo... itulah botol air minuman org2 kampung...
Ye ye.. ako x tahu jenama apa tapi tertulis kat situ "Long Chan Trading Co", maka kami mengelarkan air itu "air bergas Long Chan"..

Sedap kah?
Rasa air bergas mcm yg kita slalu minum itu..

Kat kampung kowang ada tak air camtu?

Nota Jemari: kat kg, mcm2 bende pelik kita leh jumpa..

6 comments:

aamz said...

kat kg aku orang panggil air lime minit (minit tu kene baca 1 harakat je..)ntah...aku pun blasah je...tapi kalo kena ngan kacang cap tangan...perrggghhh....

Kak Zue said...

2 tahun lepas adik beli berpeti2 air gas long chan ni masa raya ..ehehe botol masih ada kat kg> ais krim soda dia sedappp..:)

SiS-lin said...

o klu kt johor ni x jumpa lg..tp kt yong peng tu kg atok ada,tp jenama lain la ret..ntah ape namanye...

AKO said...

aamz,
eehhe sedap gak kan minum air kampung nih..

kak zue,
aha betul tu kak.. sedap sangat kan.. letak ais perghhhh nikmat di waktu panas terik ;)

sis lin,
tu la lin.. tu sbb air tuk org2 kat kampung je.. hehehee...

Syam said...

dah lame x pkena air botol mcm ni..dulu harganye klau x silap dalam 50sen je..sekarang dah berape ye..?biasa patik pkena perisa soda..rse sodappppppp.. :p

AKO said...

Syam,
nyummyyy sedap nyaaaa....
aha ek dl murah je.. skrg nih erkk bape ek aritu kita bayar? lupa lak ehhe