Followers

Saturday, July 11, 2009

Ako dalam kesaketan

Dah beberapa minggu ako mengalami saket lutut.
Setiap kali ako ingin menaiki tangga, pasti kepala lutut terasa ngilu.
Saket yang amat!!

Dan setiap kali ako ingin membengkokkan lutut atau ako ingin mengubah posisi kaki dari bengkok ke tegak, pasti ako akan mengerang kesaketan. Ako rasa mungkin ako kekurangan kalsium. Ye ye barangkali juga sbb ako sudah lama tak minum Anlene.

Semalam, gara-gara nak cepat ako terpakai lipstik yang salah.
Oooo ako adalah sensitif pada bahan2 lipstik.
Dan ako tidak boleh menggunakan sebarang produk selain produk Revlon.

Dek sebab tersalah memakai bahan lipstik, arini ako sedang merana kesaketan yang amat sangat. Bibir ku yang kecil mungil tiba2 menjadi tebal, beso seperti bibir angelina jolie atau kak seripah aini. Ooooooo bughok nya klu gitu ghope bibir ku di kala ini.

Bibir ako sudah bengkak, kemerah2an serta kebas.
Kowang pernah makan pedas??
Bibir kowang kebas selepas makan pedas?
Ha mcm itu la rasanya bibir ako skrg.
Cuma keadaan bibir ako ni bertambah2 saket jika kering.

Huwaaaaaaaaaaa..... camne nak wat xtvt ciom molot pasni???
Opppsssss wakakakaka wah kowang mmg kan suka xtvt ciom2 ni..
Pantang ako cakap lain mcm sket, konpom suka la tu bertenggek kat sini..
Wakakkakaka...

Dah dah... ako nak rehatkan bibir ku ini.

Nota Jemari: gosok gigi adalah saat2 yg paling menyaketkan.. huwaaa

9 comments:

Syam said...

he..he..he.. :)

AKO said...

amboiii suka tau!!! :p

Sis-Lin said...

adeiii sian ko..mcm2 sakit ek skrg ni...
aku ni mmg dr smlm la ret ht x sedap,td pg dh oke,ni dtg balik,mmg mcm ade bende x kena je ni..huhuhuhu

ni dok melepek je,x gi yassin pun,laki aku x bg,lom baik sangat,kang berjangkit lak dgn owang lain..

*shay* said...

biar betul akak ni, macam orang baru lepas bersalin jerk... kita pun sakit gak masa lepas bersalin ari tu...

AKO said...

Lin,
ermm.... hope ko xde pape k..
Jgn stress sgt tau..

shay,
erkkkk aiyo.... gigil!!...

CT Delima said...

ayoooo...k.ct rasa bibir mu itu memang kena guna yang branded jer kot.hati2 lah lain kali bila nak guna lipstik okey hehehe sian ko ret..

AKO said...

kak ct,
saya mmg senstitif kak..
just leh pakai revlon je... ;-)

even avon or maybelline pun x leh pakai..

Mutiara Kasih said...

kak ret minum susu alpha lipid nak kuat kan .. tulang temulang tu pastu kat bibir tu kena pakai listik mahai .. sikit .. baru ok .. hehheh

AKO said...

Lia,
tu la skrg ni nk minum anlene je... aha laa bibir ni kena pakai lipstik mahai.. adehh kopak la camni