Ako dalam kesaketan

Dah beberapa minggu ako mengalami saket lutut.
Setiap kali ako ingin menaiki tangga, pasti kepala lutut terasa ngilu.
Saket yang amat!!

Dan setiap kali ako ingin membengkokkan lutut atau ako ingin mengubah posisi kaki dari bengkok ke tegak, pasti ako akan mengerang kesaketan. Ako rasa mungkin ako kekurangan kalsium. Ye ye barangkali juga sbb ako sudah lama tak minum Anlene.

Semalam, gara-gara nak cepat ako terpakai lipstik yang salah.
Oooo ako adalah sensitif pada bahan2 lipstik.
Dan ako tidak boleh menggunakan sebarang produk selain produk Revlon.

Dek sebab tersalah memakai bahan lipstik, arini ako sedang merana kesaketan yang amat sangat. Bibir ku yang kecil mungil tiba2 menjadi tebal, beso seperti bibir angelina jolie atau kak seripah aini. Ooooooo bughok nya klu gitu ghope bibir ku di kala ini.

Bibir ako sudah bengkak, kemerah2an serta kebas.
Kowang pernah makan pedas??
Bibir kowang kebas selepas makan pedas?
Ha mcm itu la rasanya bibir ako skrg.
Cuma keadaan bibir ako ni bertambah2 saket jika kering.

Huwaaaaaaaaaaa..... camne nak wat xtvt ciom molot pasni???
Opppsssss wakakakaka wah kowang mmg kan suka xtvt ciom2 ni..
Pantang ako cakap lain mcm sket, konpom suka la tu bertenggek kat sini..
Wakakkakaka...

Dah dah... ako nak rehatkan bibir ku ini.

Nota Jemari: gosok gigi adalah saat2 yg paling menyaketkan.. huwaaa
Share:

9 comments:

  1. adeiii sian ko..mcm2 sakit ek skrg ni...
    aku ni mmg dr smlm la ret ht x sedap,td pg dh oke,ni dtg balik,mmg mcm ade bende x kena je ni..huhuhuhu

    ni dok melepek je,x gi yassin pun,laki aku x bg,lom baik sangat,kang berjangkit lak dgn owang lain..

    ReplyDelete
  2. biar betul akak ni, macam orang baru lepas bersalin jerk... kita pun sakit gak masa lepas bersalin ari tu...

    ReplyDelete
  3. Lin,
    ermm.... hope ko xde pape k..
    Jgn stress sgt tau..

    shay,
    erkkkk aiyo.... gigil!!...

    ReplyDelete
  4. ayoooo...k.ct rasa bibir mu itu memang kena guna yang branded jer kot.hati2 lah lain kali bila nak guna lipstik okey hehehe sian ko ret..

    ReplyDelete
  5. kak ct,
    saya mmg senstitif kak..
    just leh pakai revlon je... ;-)

    even avon or maybelline pun x leh pakai..

    ReplyDelete
  6. kak ret minum susu alpha lipid nak kuat kan .. tulang temulang tu pastu kat bibir tu kena pakai listik mahai .. sikit .. baru ok .. hehheh

    ReplyDelete
  7. Lia,
    tu la skrg ni nk minum anlene je... aha laa bibir ni kena pakai lipstik mahai.. adehh kopak la camni

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.