Showing posts from August, 2009Show all

Samat malam, Adussss berdenyut2 je lam molot ako nih. Bila poser rasa x sedap je kat bahagian ujung gigi kat dalam belah kiri. erm.... check punya check adehh ghope nyer gusi ako saket. huwaaaaaaaaaaaaaa... dalam bolan poser pla…

Puisi untuk kamu sumer, MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA! Sekian. Nota Jemari : bangga jadi anak MALAYSIA!

Happy Birthday, ABIN

Besday ABIN memang dah lepas, 7 Ogos 20009. Tapi saja la adik ako mau celebrate besday ABIN malam tadi. Dah kebetulan ramai yang ada kat tempat kejadian. "happy birthday to you happy birthday to you happppy birthday to ABIN…

Berbuka puasa bersama COUSINS

Semalam petang kami sumer berkumpul kat umah kakak ako. Saja kitorang ramai2 berbuka kat sana. Kirakan gathering sepupu sepapat la semalam tu. Memasing pakat bawa makanan. So sebab tu ako masak rendang daging semalam. Nak dihidan…

Rendang instant spesel 'RETNA'

Salam sumer, Semalam petang ako amek 'pes' yang dipesan dari zura . Beli daging. So bila dah lengkap sumer nya, tunggu apa lagi, sesi memasak pun bermula. Memula harus la kasi potong2 daging itu. erkk banyak gak ek seki…

Soping raya untuk ABIN

Salam untuk kengkawan aunty nana, Semalam lunch aunty nana ke jln TAR tuk soping baju dan songkok raya untuk ABIN. Hoyeee taun ni ABIN akan beraya dengan baju raya baru!! Musti ABIN nampak encem kan?! hehehe hep ABIN x leh tunju…

..bila ABIN masuk dapur

"Mama oo mama, tengah buat apa tu? ABIN nak tolong bole?" Alaahaii budak nakal tu, semalam petang ako tolong adik ako masak kat dapur. Alih2 tengok budak cinonet tu dok peratikan kitrg kat tepi pintu. Elok je dia do…

'Bumblebee' Face Off

Macam-macam la derang ni.. Ni la gara2 minat sangat kat kartun transformer tuh. Nak beli untuk anak tapi bapak nya dah pakai dulu.. ishh... Nota Jemari : minat kartun smurf..

Biskut raya untuk dijual

Ada sesape mau beli ini biskut?? Tatak mahal..... Memandangkan biskut ni cam payah nak buat, so ni rege yang bakal dijual. Soploh ketul bersamaan dengan soploh hengget. Rege tu dah berpatutan dah tu. Sila sila wat tempahan m…

RED eye

Mata MERAH? Dari semalam... Puncanya klu x silap habuk masuk mata. ako garuk... Sudahnya sampai arini masih merah lagi. ermm nape ek? Saket mata kah? Klu esok masih merah, terpaksa la g klinik. Nota Jemari : best klu dapat MC ni…

Lunch time, burlpp oppss!!

Lunch time! Apa lagi, makan daaaa.... oppsssss..... sape x poser tuh? Sape? Sape?? erkk..... Dah x poser.. Dah x bekfes.. Dah x reti2 nak melantak?! So dari pewot menahan kesaketan lagi, baek la pewot tu diisi dengan sesuatu ya…

The Loaf

Ini kisah ari Senin yang lepas... Emergency, ako ke Pavillion waktu lunch. Bukan untuk melantak apatah lagi untuk menyoping. tapi untuk mencari 'sesuatu' buat gabenor.. Mereka menuju ke 'The Loaf' . Kowang tau t…

Alahaii..penat nya dia

Penat soping ye tadi, ABIN. ehehehhe sian dia.. Tu la lepas ni nak soping kena make sure ABIN x buhsan la yek.. tido... ako pun rasa mcm nak tido juga la p/s: selagi ABIN ada, citer pasal ABIN je la yang ako akan tempek kat si…

ABIN soping lagi??!!

Ako cuti tadi.. Saket pewot.. Lunch tadi mama ABIN ajak teman g GIANT jap.. Seb baek pewot dah ok sket. Klu idak mmg malas ako nak kuar. Tengok la tu, macam2 aksi dia buat.. Bukan senang nak soh dia duduk lam troli tu. Memula o…

Yok, soping dengan ABIN

Samat petang kengkawan... ermm.. ako malas mau citer kisah sahur dan berbuka ari pertama. Sangat sadis!! Arini ari kedua berposer. Sangat bersemangat. Cuma kali ni ako plan mau kurangkan makan nasi! Sahur dan berbuka kena makan s…