Balik jam 5.. Melengah2kan masa sket sebab ujan turun. Lagi pun mau tunggu jam 5.45 ptg, waktu si kakak pulang. Arini kena amek dia di opis kerna dia mau meminjam si putih. Hujan reda, maka mengambil peluang untuk pulang. Pulang menaiki star-lrt.

Sampai di stesen Sentul, ujan kembali meLEBAT. erkk.. payung tak bawa. Sudahnya terpaksa la menanti di ujung tangga stesen sambel memandang si putih dengan sayu nya. Hujan turun dengan lebat. Kilat berdentum2. Sangat2 riso. Bila kilat memanah pokok, kowang tau apa akan jadi bukan?! Berdoa tiada kejadian seperti itu berlaku.

Tengok sekeliling. Erkk... air semakin naik. Riso juga. Takut tersadai di situ lama2. Bila air naik, konpom jalan akan ditutupi dengan air yang banyak. Ooo berdoa juga agar tiada kejadian buruk berlaku.

Hujan semakin reda. Walau masih turun, ako redah jua ujan itu. Selamat sampai di sisi putih. Alhamdulilah. Ooo sesaat aje montot berlabuh di kusi putih, ujan kembali meLEBAT. Berdoa agar pemanduan tidak diganggu oleh ujan itu. Dan akhirnya selamat mengambil kakak di opis dan selamat tiba di umah tepat jam 6.15 petang.

Nota Jemari: bila ujan, sedap dapat tido, kan?!