,

"Eheh dah sampai laaa tapi mana tukang masak ek?"

Yeehaaaaa yeay..yeay...dah sampai!!
Penat memandu, akhirnya sampai jua kami ke teratak tukang masak. Tapiii kan cuba kowang tengok kat bawah nih.. erkk

Rasa nya dah berulang kali en dan pn burung ni datang beraya dengan tukang masak kan.. iskk.. ooo rehsia pn burung pandai masak ghope nyer belajar dari tukang masak yer?!! muahaha bocor rehsia ;p

Bila mereka dah slalu sangat bertenggek kat umah tukang masak, tengok la sendiri, dah mmg buat mcm rumah sendiri ghaye nya. Ye ye bak kata pepatah, 'rumah mu, rumah ku jua'. muahahaa...

ermmm bila la dapat makan ni kan?? Lapar dah nih. Al-maklum sampai umah tukang masak dah mmg melewati waktu makan tengahari. *psstt dek, owang soh tgk makanan, yg ko pi tgk abg sodep sape soh... aiyaaakkk*

Jom makaaannnnnnnnn!!! Berhimpit2 la kowang kat meja makan itu. Memang tak toleh kiri kanan dah memasing. Berselera sungguh kowang ye dapat makan masakan ala-ala kampung gitu.

"pssttt mat, erkk ako kan ako kan x reti arr makan makanan kampung.. opsss silap silap mksd ako, ako x makan rebung, tapi ko jgn riso seb baek ada sotong ngan ikan pari, walaupun lauk asam bkn pebret ako"

hoit apa tunggu lagi, makan daaaa.. Ngapp!!

"Derang ni tau makan je kan, kita juga yang kena basuh pinggan."

"Betul tu kak ct, takpe la kita kan surirumah yang berdedikasi"

muahahahaa.... opsss seb baek x tambah lagi sowang tukang cuci.. psstt pn burung oo pn burung... laarrikkkk *ada yang kena tembak ngan en burung ni kang... *

Nota Jemari: kenyang tul... nama pun makan kat umah tukang masak ngehhh ngeh..

Share:

2 comments:

  1. tu ler ko cuma tau makan jer ehh ret. lain kali k.ct nak suh ko lak yang cuci pinggan kat umah mat tu kasi kilat tau hehehe

    ReplyDelete
  2. erkk ye la ye la, bkn kat umah mat jer, esok2 saya makan kat umah akak saya kasi cuci piuk belanga sekali ek.. sampai berkilat mauhaahhaa... :p

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.