,

JASM-JA-JEK-JPS Open House

Jamuan raya tahun ni bukan saja dari department ako. Tapi buat julung2 kalinya diadakan bersama2 dengan 3 lagi department. Ye ye ini sumer berkat idea Pengarah ako tuk adakan jamuan raya beramai2. Nasib baek la mendapat approval dari AG kitorang.

Kisahnya bila dah bergabung camni, ada plak yang mengusulkan tuk buat satu 'show' khas untuk para jemputan. Tetamu kehormat sudah pasti lah 'PUAN BESAR' kat opis ako nih.

Maka, rancang punya rancang, sebulat sore nak buat show BORIA. At pes, ako cam malas nak join. Pastu setelah termakan pujuk rayu seseorang, maka x pasal2 ako pun terjebak la sama dalam sesi latihan. Dan akhirnya, x pasal2 kena jadi 'tukang karut' bagi jabatan ako. Cisssss!!!

So, pada 16 Oktober yang lepas berlangsung la jamuan tersebut yang diadakan di MPH Lanai.



Nak perform, harus la memasing sangat2 excited. Tapi bila dah terover excited konpom la ada kejadian yang tak diingini pasti berlaku. huwaaaaaaaaa kijammmmm!!! Memang microfon tu boikot ako.. eh apa plak boikot department ako arr, dah sah2 ako kan wakil jabatan.

Camni citer nya, kitorang wat last prektis b4 nak perform kat sumer org. Masa prektis, sumer nya perfect. Dan2 bila dah time nak perform, microfon boleh plak terlupa nak ON!!! Pulak tu ako owang yang pes nak kuarkan sore. Kijaammm sungguh!! Bila sampai giliran orang ke-3, ermm dah ok la plak microfon itu. Cinabeng sunggguh.. Takpe takpe walau ada 'secalit luka dan cacat', ako tetap semangat nak perform. Kata nya kita ibarat wakil jabatan kaannn... Vangga OK!! Memang harus kasi besar lobang idong..

Last but not least, jamuan kali ni memang sumer happening.. 4 in 1

4 Jabatan bersatu dalam 1 acara.

SYABASSS!!

Nota Jemari: jap agi ada yg ngutuk ni, pantang aje ko kan.. cettt!!

Share:

2 comments:

  1. pembetulan..bkn 16oct..tp 15oct..wei..aku bangga je ko jd tukang karut tu..even mic x function tp suara tu aku dgr je smpai tmpat aku..hehe..syabas bete!:P

    ReplyDelete
  2. hahhah pheww seb baek ada gak yg dengar.. lega lega..

    erkk date tu silap ek. haha rabun tuk mata ako ni arrr... erkk tapi cam malas nk edit.. biar je la ye ;p

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.