Followers

Friday, October 23, 2009

Kisah tragis ABIN bila..

Senin, 19 Oktober 2009.
Ako MC.
Kesaketan bulanan melanda. Mula nya mau ke klinik di awal2 pagi tapi masih tiada tenaga mau bangun. Sudah nya jam 10.30 baru dapat jumpa doktor.

Paksa rela mama ABIN tolong hantar kan ako ke klinik. Klu ada mama, musti ada ABIN. So ABIN pun sama2 temankan aunty nana pagi itu.

Dekat klinik, ABIN jadi budak baik. Dia suka tengok owang sekeliling. Suka memerhati kata owang tua2. Ntah apa yg dia khusyuk peratikan pun ako x tau.

Ooo dia peratikan mamat yg dekat ujung sana. Memang asyik sungguh dia memerhati.

Dah setel urusan kat klinik, pewot lapar. Dah lunch time pun. Singgah kat giant batu caves tuk melantak kejap. Oooo tengok muka budak itu. Pestime dapat naik itu kuda.. *erkk kuda ke tuh???*

Dan kisah tragis ABIN ako sudahi bila sampai kat umah. Kowang tahu apakah bende yang hangit itu??? Jangan terkejut, itu adalah botol susu ABIN. Aiyooo....... camne ntah mama si ABIN leh terlupa yang dia tengah rebus botol ABIN b4 kuar umah. Balik2 jer dah terbau sesuatu yang kurang enak. Dan hasilnya, lihat la sendiri.....

Hanguss.. itam legam. Dah x de ghope botol susu lagi dah. Alahaaaiii sian ABIN. Takpe takpe nnt aunty nana beli botol baru utk ABIN ye.

Nota Jemari: ko minum susu pakai botol apa ye malam tu ABIN? heheh

4 comments:

KakiAyam said...

kalau dibiarkan lebih lama..periuk tu pun bakal mencair jugak.. bahayo tu...

AKO said...

tu la pasal... ngeri seb baek x terbakar umah..

CT Delima said...

Hisss... nasib baik ler tak jadi apa2 kat rumah tu ret oiii.nyaris2 terbakor rumah tau.lain kali kena pakai timer ler kalau nk buat sesuatu tu hehehe

AKO said...

mmg pun kak,
saya nyaris nak pitam kak..

adik saya la tu, dia leh terilang ingatan jap.. adussss yg kita ni kan sibuk tahan saket ms tu, mana le nk perati keadaan umah sekeliling ms itu... alhamdulilah seb baek xde pape