Teater: NATRAH



Teater Natrah mengisahkan peristiwa sebenar yang berlaku semasa Perang Dunia ke2 terdahulu. Cerita sebenar ini melibatkan seorang gadis berketurunan Belanda, bernama Maria Hertogh. Apabila tentera Jepun menawan bapanya, Sarjan Adrianus Petrus Hertogh, ibu dan neneknya telah menyerahkan bayi mereka kepada satu keluarga berbangsa Melayu. Keluarga Melayu tersebut telah membawa bayi tersebut dan membesarkannya.

Apabila tamat Perang, ibu dan bapa Natrah kembali ke Singapura untuk mencari anak mereka. Natrah pada ketika itu berusia 13 tahun. Saksikan garapan Teater Natrah ini dibawah arahan Erma Fatimah.
Yeezzaaaaa akhirnya berjaya juga ako dapatkan tiket untuk tengok teater NATRAH malam nih...

Nota Jemari: Layan teater Sinbad hari ahad nanti
Share:

No comments:

Post a Comment

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.