Kisah terjadi pada Sabtu 16 Januari 2010. Tatkala ako sehelai sepinggang, dipaksa, diarah untuk menjaga uwan di spital malam itu. Dan memandankan ako tiada membawa selai baju maupun peralatan jaga diri yang lain, maka waktu maghrib disuruhnya ako menyinggah dulu ke umah uwan sedara dekat2 area situ juga.

Disuruhnya ako membersihkan diri, makan dan berehat sementara menantikan giliran untuk berjaga malam itu. Ater klu sudah sehelai sepinggang, meminta la ako belas kasihan daripada mereka baju basahan. Namun, dihulurnya kepada ako sehelai kain batik. erkkk ako terpinga2 sebentar di situ. Memikirkan bagaimana, patutkah, sesuaikah kain batik itu dibadan ini????

Goshh sungguh, ako adalah tidak reti mahupun langsung tidak pernah berkain batik sebelum ini. Terkial2 juga la mau menyarungkan hanya sehelai kain batik. adusssssss.......


Ok testing punya testing, bergaya lagi depan cermin, agak2 cantek, molek kain batik itu dibadan ini, baru lah ako berani kuar dari bilik. Sudahnya, keSOPANan ako malam itu. Rasa sangat2 la janggal yang amat!!!! iskk... ermm maybe skrg ako janggal la berkain batik di rumah, later2 mungkin la terbiasa nanti.

Nota Jemari: susah gak ek nak pakai klu x biasa