,

Makan with PENGARAH

Seminggu sekali klu PENGARAH tak bizi, memang akan ada makan-makan bersama beliau di waktu tengahari. Kali ni giliran mereka yang belum pernah lagi beramas mesra dengan PENGARAH. Selalunya persediaan makan-makan ni akan diuruskan oleh kak maznah. Tapi memandangkan dia bercuti arini, maka urusan persediaan diserahkan pada kak een, fidah dan safiah.

Tujuan makan-makan ni saja-saja je. Konon salah satu cara nak merapatkan hubungan antara orang atasan dan bawahan. Ekceli ni idea PENGARAH department ako sendiri. Lagi pun segala perbelanjaan makan-makan adalah ditanggung 100% oleh beliau. Alhamdulilah.

Macam-macam persediaan dari segi aturan meja dan kusi.

Aturan pinggan serta sudu dan garfu. Tak lupa juga sebagia penyeri meja kena la pandai2 cari sekuntum bunga pun jadi lah. Asalkan nampak la sket serinya. Walau yang turut join makan-makan itu pun ada yang bernama SRI. wkakakakka sowi sri kasi promote nama ko di sini. hahaha :p

Susunan hidangan makanan juga menjadi faktor utama. Hanya 7-8 orang saja yang akan join makan bersama PENGARAH dalam satu-satu masa. Itu pun atas pilihan beliau sendiri. So, ko tunggu je la giliran kowang bakal muncul lagi. Gurlpppppp!!!!

Jangan salahkan ako kerna bukan saja2 ako citer pasal makan. Dah memang sesuai dengan jabatan ako yang asek nak melantak ajer termasuk la PENGARAH.. opsssss caabottttt!! :p

Nota Jemari: Rezeki jangan ditolak kan... *wink*
Share:

2 comments:

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.