Masak Lomak Cili Api

Layan drama ni kat tibi 2..
Ala opkos arr citer rakyat owang kampung den..
Hahhaa ghindu lak nak dengar owang cakap nogori ni...

Adus terasa lamo bonar den tak balik kampung..
Agak-agak eh, den igt laie tak jalan kek sano ek?
erkk.. mampuih kono toghajang lak ngan mak lang den..

Eh sobut namo mak lang, alamak den kono tipon dio tanyo an kabar ni ha...
alang-alang tipon, kang den tanyo la kot2 dio ado masak an lomak cili api kek ghumah tu..
Perghh terliur di buek eh...

Time-time camni la tetibo ghindu lak kek masakan omak den..
huwaaaaaaaaaaaaaaaaaa alahaaaiiii anak omak...

Nota Jemari: ghondang pucuk ubi... perghh sapo laie pandai buek selain arwah uwan den... sob sob
Share:

4 comments:

  1. den ghindu yo gulai lomak=) kek kelumpo nia kok ado yang ori osah maha dijua eh..hehe

    ReplyDelete
  2. kan?
    den pun samo.. masakan ghomah tak samo ngan msakan kek kodai tuh...

    ReplyDelete
  3. sekali sekala...
    muahahaa :p

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.