Kisahnya Jumaat lepas ako dan murshi bertukar pas atas sebab-sebab tertentu.
Maka, isnin iaitu semalam, beliau terlupa pula nak bawa pas keje ako.
So, dengan muka suci di pagi hari ako pun menghadap la security untuk mendapatkan pas sementara.
Dijadikan cerita, security di pagi hari itu adalah berseorangan tanpa uniform. Ermmm tak pasti plak sebab dia preggy or sebab alasan lain.

Dengan muka dan hati yang suci bersih, ako ingin mendaftar diri seperti biasa untuk mendapatkan pas sementara di kaunter. Akan tetapi layanan yang sepatutnya kami dapat tidak seperti selalu.

Patut kah seorang security atau lebih sesuai penjaga opis bersikap sambil lewa ketika berhadapan dengan 'tetamu' mahupun staff opis itu sendiri?

Patut kah seorang security bermuka 'cengil' ketika bertanyakan soklan?

Patutkah seorang security bersikap kurang sopan terhadap pekerja lain?

Dan, patutkah seorang security berlagak sombong dan POYO hanya kerna mereka ada 'kuasa' di situ??

"Eh elo budak kecik, klu ako bawa pas kerja, takde la pepagi buta ako ngadap kaunter semata-mata mahu dpatkan pas sementara?!!"

"Dan.. walau ko nak tahu status id ako yang agak lain dari yang lain pun, tak payah arr ko buat muka yang bughok bebenor ako tengok haisshh... Klu ko mmg tengah preggy skrg ni pun, ha elok sangat la tu, kang x pasal-pasal terkenan lak muka anak ko tengok muka ako yg comei ini.. miahahahaha.... "

"Walau bukan ako sorang yang tak bawa pas kerja, bole tak ko jangan nak buat muka cengil ko bertanyakan soklan bodoh di pagi hari kepada mereka yang lain????... "

Siap ko ye, lepas ni klu pangai ko masih x berubah gak, tahu arr ako mahu kasi report sama BOS besaq ko!!!!!

Nota Jemari: Tak pasal-pasal hilang mood baik di pagi hari semalam.