Hampir setiap pagi ako mendengar HOT.fm bersama si putih.
Dan sempat juga melayan topik panas pagi tadi.
Topik berkenaan 'status di facebook'.
Ako pasti rata-rata kowang yang mendengar hot.fm pasti perasan kisah facebook ini.

Ok, ako bukan nak hurai satu persatu cuma SATU saja yang masih terngiang-ngiang dalam kepala hotak ako ni. Kisah seorang suami sudah seminggu bergaduh dengan si isteri hanya gara-gara facebook.

Oh, kisahnya mereka sudah 13 tahun berkahwin. Si isteri berFACEBOOK tanpa pengetahuan suaminya. Sehinggalah suatu petang, ketika si suami pulang dari opis, si isteri masih menghadap laptop tanpa menghiraukan kepulangan suaminya. Sang suami sempat menjeling ke arah laptop si isteri dan ternampak laman facebook yang membuat si isteri terlalu asyik dan khayal sebegitu rupa.

Pabila malam, sang suami tidak tido hinggalah ke pagi dek gara-gara cuba membuka password laptop si isteri. Dan beliau berjaya memecahkan password tersebut! Dan alangkah terperanjatnya beliau pabila melihatkan laman web facebook si isteri yang penuh dengan gambar-gambar seksi si isterinya sendiri. Dan juga status yang sungguh mengaibkan bagi pendapat beliau. Maka, berlaku la satu pertelingkahan sesama mereka. Si isteri masih tidak mengaku kesalahan dan seolah-olah merasa tiada apa yang pelik berlaku. Tetapi bagi sang suami yang terasa seperti maruah nya tercabar dan tercalar dengar segala perlakuan isterinya, namun masih tetap ingin memaafkan si isteri dan masih tetap menyayangi si isteri dengan setulus hati.

Oh, ako sangat-sangat tertarik dengan sikap sang suami.
Alangkah bagusnya jika dapat suami sebegitu.
Ako pasti zaman skrg ni susah mahu dapat laki yang boleh memaafkan kesalahan isterinya dek gara-gara EGO mereka yang terlalu tingggi. Betulkan??! Ye ye walau segelintir sahaja masih mempunyai EGO namun memang payah bukan lelaki mahu memaafkan bini yang telah mencemarkan maruah suami itu sendiri??

Ako bukan lah menyokong sikap si isteri.
Cuma ako sangat-sangat menghormati sikap sang suami itu.
Dan klu lah ako diberi peluang mempunyai suami sebegitu... ohh alangkah indahnyaaa!!

Nota Jemari: Adakah bakal suami akan mengurangkan EGO nyaa??? *garu dagu*