Teater Muzikal @ Istana Budaya

Tajuk : Muzikal Uda & Dara

Tarikh : 10 - 20 Julai 2010
Masa : 3.00 petang & 8.30 malam

Sinopsis: Muzikal Uda dan Dara adalah sebuah kisah cinta tragis. Seorang anak tani bernama UDA dilamun cinta dengan seorang gadis kesayangan kampungnya yang bernama Dara dari sebuah keluarga berada.


Suasana hidup di kampong aman, penuh dengan adat dan budaya Melayu yang santun bagaimanapun bertukar rupa menjadi genting apabila isu darjat, kuasa dan kasta dipertikaikan oleh mereka yang berada, berpangkat dan berdarjat.

Huru-hara dan perang berbelas. Semuanya tercetus gara-gara cinta murni dua sejoli yang tidak direstui oleh sesetengah pihak.

Kesudahannya menyayat hati, membuka mata dan minda khalayak penonton tentang isu adat, kuasa, kasta dan darjat. Adakah isu ini akan berlarutan atau dapat dileraikan? Saksikan kemuncaknya sebuah kisah kontroversi yang tak lapuk dek zaman.

Tajuk: Cuci the Musical, Season 2

Date :: 27 July - 9 August 2010

Watch the funniest musical comedy in Malaysian history. Starring Hans Isaac, Afdlin Shauki, Awie, Nabil, Harith Iskander, Reefa, Jaclyn Victor and Vanida Imran.

50% of tickets are priced at discount.

Cuci The Musical, Season 2

Khusus untuk para peminat, Tall Order Productions Sdn Bhd, syarikat di belakang pementasan teater Cuci The Musical Musim ke 2 menawarkan harga istimewa untuk pertunjukan bertarikh 27, 28 dan 29 Julai 2010 (8:30 malam) dan pertunjukan Matinee pada setiap Sabtu dan Ahad petang (31 Julai, 1, 7 dan 8 Ogos 2010; 3 petang). Details, klik sini.


Nota Jemari: http://www.istanabudaya.gov.my/home
Share:

No comments:

Post a Comment

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.