Showing posts from September, 2010Show all
I LOVE YOU

"I LOVE YOU" erkk............ gurlpp??!! Balik dari Taman Rowther tempoh hari, ako pasan pun bila dah sampai umah. Ni sape punya keje ni weiii? Baik ngaku cepat!! "I LOVE YOU" auwwww.... i love u too arrhhh.…

Jom ke Taman Rowther!

25 September 2010 Beraya ke Taman Rowther. Rumah sape? Rumah kakak.. Nak 'buka rumah' sendiri, ishh x koser nak buat lagi dah. Mungkin di masa-masa akan datang, sape tahu kan ;-) Masih dalam mood menyambut raya. Mac…

MAGIKA

Ahad, 26 Sep 2010 Ajak atih gi layan movie. Belek punya belek akhirnya kami pakat mahu layan movie MAGIKA. Nampak macam menarik tapi lepas tengok memang menarik pun bagi anak mata dan citarasa ako. Tengok di Wangsa Walk.. Show …

"Selamat Hari Raya, BNM!"

Maaf ya pada yang menanti citer-citer kat sini. Beberapa hari tak menghapdet terasa kemalasan melanda. Tapi untuk tidak menghampakan pengunjung yang sudi membaca, ako coretkan la beberapa kisah khas tatapan mereka yang sudi dan…

Beraya ke Setapak Indah

Beberapa hari tak hapdet cerita... sambung sket la ye citer pasal raya. Ahad 19 September lepas, uishh dah hampir seminggu kejadian ini. Kebetulan kedatangan sishoney ke KL, maka kami berpakat mahu beraya ke Setapak indah, umah…

Jawapannya S.T.R.E.S.S....... ok!!! Mula-mula ako tak pasan, tapi bila ramai sangat cakap ako 'kurus', eh ntah tang mana derang cakap ako 'kurus', ako pun x pasti. Tapi bila ada sorang kawan ni tegur, ako nampak…

Hari Raya Ketiga: Rumah Pertama, Kedua & Ketiga

Lamanya tertinggal citer bab raya ni kan.. Cam dah takde mood plak nak bercerita kat sini. Tapi sebab cam tergantung je cerita raya ako tempoh hari, maka kali ni ako sambung la beberapa kisah raya ako tempoh hari. Beraya ker …

Semangat Kemerdekaan

Aritu ako gi beraya umah jiran. Ala tak jauh mana pun, jiran menyeberang umah jer. Masa sampai kat umah jiran tu, kebetulan si ABIN tunjuk sesuatu. Ako pun tengok. Wah...... cuba kowang tengok gambar kat atas nih.. Semangat MERD…

Pizza Hut vs Domino's Pizza

Hari tu kan, lepas jer balik dari kampung, ako sampai KL lebih specific ako sampai kat umah lebih kurang jam 8 malam. Sejak malam raya sampai la raya ke-3 ako bermalam kat umah kakak ako di Taman Rowther, Gombak. So sebabkan terl…

Bintang dan Bulan di Langit tinggi

Kejadian berlaku pada hari Sabtu, 11 September 2010. Hari raya ke-2 bersamaan dengan 2 Syawal 1431H. Dalam perjalanan pulang ke kolumpo. Ditengah-tengah highway PLUS, terpandangkan langit yang membiru. Terus tertarik dengan keja…

Hari Raya Kedua: Rumah ke-4, ke-5, ke-6 & ke-7

Masih lagi beraya kat kampung.. Lepas umah uwan, kami ker PULAU MAMPAT plak untuk beraya kat umah atok andak merangkap adik uwan (belah arwah ABAH). Beraya kat sini kejap ajer pun sebab atok nya sedang tido kepenatan. Maka tak d…

Hari Raya Kedua: Rumah pertama, kedua & ketiga

Citer raya kedua plak kan.. Kali ni sumer pakat nak raya kat negeri sembilan. So kira kita sumer beraya kat kampung plak laaa.... Ye ye sape kata ako takde kampung?? Walau atok ngan uwan dah takde tapi sedara mara, pakcik mak…

Hari Raya Pertama - Rumah kedua

Lepas beraya kat Selayang, lepas solat Jumaat, kami sumer terus ker Kelana Jaya. Kali ni beraya dengan warga emas plak. Pangkat atok sedara. Klu dah nama pun beraya kat KL maka harus la pergi menziarah sanak saudara di kawasan pe…

Hari Raya Pertama - Rumah pertama

Selamat Hari Raya u ALL!! Moncit hokeh pewot ni.... adehh time2 ghaye ni la sumer mende nak sumbat dalam pewot kan. Klu tak sumbat terasa cam rugi plak. Nak nak klu makanan yang disumbat tu memang sedap dan jarang dibuat, maka h…

Salam 1 Syawal.. Salam lebaran aidilfitri buat semua. Maaf Zahir dan Batin. Moga hari lebaran ini membawa erti kebahgian buat kowang semua. Salam 1 Syawal.. Syawal dirai tanpa mereka disisi.. Moga mereka tenang dan damai b…

Rendang oo Rendang!!

Hoyeeeee akhirnya dapat juga makan rendang!! Dua tiga ari ni memang ngidam sangat nak makan rendang. Nak beli kat jalan TAR, ermm cam x berbaloi plak. 100 gram/RM5, berapa banyak sangat la 100 gram tu kan. Nasib baik la ada o…