, ,

Catatan Ramadhan: Hari ke-23

Dah nak raya eh??
Kejap nya masa..
Bila dah dekat nak raya nih, murah la rezeki sket.
Apa taknya, ramai la yang nak bagi kuih raya free, makanan free.. duit raya free? eh ermm dah 2 tahun x dapat duit raya dari BIG bos... Ye la kan sejak bos bertukar nih. Tapi tak dapat duit, dapat kuih raya pun jadi la kan..

Ini pemberian dari sorang manager kat sini.
Kuih raya plus tupperware.
tapi pemberian ni khas untuk EO ke bawah je la yer.
Thanks kak farina for da gifts.

BAKTI pun tak lepas peluang gak nak bagi bubur lambuk kat sumer umat islam kat bank nih. Memang tetiap tahun akan dapat bubur free. Hehehe tapi ako x suka sangat so ako bagi je la kat kengkawan yang suka. Terima kasih juga kat BAKTI atas pemberian ikhlas itu.

Tahun ni ako masih lagi berpeluang tuk bayar zakat.
Alhamdulilah kaunter zakat ada dibuka di surau kat opis nih.
Senang sket keje ako.
Ye la, ako cari gak kat area sogo tapi tak jumpa pun. Macam tahun-tahun yang lepas klu tak silap, ada la juga kaunter zakat ni dibuka kat sogo tapi tahun ni tak nampak plak. Ke ako yang tak pasan ek? Pape pun, dah selamat la ako menunaikan rukun islam yang ke-4 nih.

Nota Jemari: alhamdulilah..... pada yang belum bayar zakat, masih ada waktu lagi!
Share:

No comments:

Post a Comment

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.