Followers

Thursday, September 9, 2010

Catatan Ramadhan: Hari ke-30

Salam ramadhan hari terakhir..
Esok dah nak ghaye ya?!
Ermm... persiapan?
Honestly, memang takde persiapan pun yang ako buat.
Macam hari-hari biasa juga. Tiada yang istimewa hari raya bagi ako.
3 kali raya berturut-turut ako masih di opis di hari-hari terakhir ramadhan.
Ako pasti kowang sumer sudah pun berada di kampung halaman saat ini.

Tiada yang istimewa..
Ya memang takde yang spesel pun bila raya disambut tanpa orang-orang tersayang.

Hanya DIA yang maha mengetahui betapa hari raya hanya menambah duka di hati.

Andai ku tahu….

Kapan tiba ajalku…
Ku akan memohon tuhan tolong panjangkan umurku…

Andai ku tahu…
Kapan tiba masaku…
Ku akan memohon tuhan jangan kau ambil nyawaku…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…


Andai ku tahu…
Malaikatmu kan menjemputku…
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu…
Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…

Ampuni aku dari segala dosa dosaku…
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…
Aku manusia yang takut neraka…
Namun aku juga tak pantas disurga…


Andai ku tahu….
Kapan tiba ajalku…
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu…

Aku takut akan semua dosa dosaku…
Aku takut dosa yg terus membayangiku…
Ampuni aku dari segala dosa dosaku…
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…


Nota Jemari: ..andai ku tahu ajal menjemputmu secepat itu.........

No comments: