Followers

Tuesday, September 21, 2010

Kenapa berwajah kusam???

Jawapannya S.T.R.E.S.S....... ok!!!

Mula-mula ako tak pasan, tapi bila ramai sangat cakap ako 'kurus', eh ntah tang mana derang cakap ako 'kurus', ako pun x pasti. Tapi bila ada sorang kawan ni tegur, ako nampak cengkung especially tang muka, well now baru ako sedar. Ermmm kusam ghope nya dah muka ako ni. Stress OK!!!

Mana tak stress nya kalau hari-hari kena tahan soklan-soklan yang mencabar minda dan kepala hotak ako. Cuba la korang tanya pasal makan ker pasal kenduri ker pasal yang hepi-hepi jer, takde la minda ako berserabut sangat. Ni balik-balik soklan, bila nak kawen? bila nak tunang? Bila nak kawen? Bila nak tunang? Eh helooo............ apa kowang ingat soklan tu jer ke yang menarik minat ako??? Sekali lagi soklan sama yang berkumandang kat lobang tinger ako, SIAP ar kowang!!!

Tahap kesabaran ada batasnya....

Kadang-kadang kebosanan mendengar soklan-soklan 'merepek' dan 'kerepek' kowang buatkan kepala ako pening, perut ako sebal, tinger ako 'menanah'. eeee pendek kata ghase cam tembak ajer bila dengar soklan-soklan mcm tu lagi.

Yang ako pelik tu, tak penat plak kowang dok tanya soklan yang sama berulang-ulang?? Apa la yang kowang susah sangat, ha kalau dapat jemputan tu, tak lama lagi la makna nya tu. Selagi takde pape jemputan, ko paham2 sendiri je la. Ha jangan esok, bila dah dapat jemputan, batang idOng pun x nampak. Banyak plak alasan tak bole nak datang..

Manusia manusia, selagi kowang bernama ORANG, memang tak larikan dari nak jadi kep0chi!!??

Nota Jemari: Perlu ker kepala hotak ako kena serabut dek kowang??? Sengalll!!!

17 comments:

Sis-Lin said...

tak pyh fikir pasal owang..
tu semua soklan sengal..bila x kawin tanya kawin, bila xde anak tanya anak, bila dh kawin? ermm kita plk bermain dgn mcm2 soklan..huhuhu

AKO @ retna said...

memang sengal!!

mekchu said...

soalan2 mcm tu tak kan habis.. bila dah kawin, 'bila nak ada anak'.. bila dah ada anak 'bila nak tambah'.. bila anak dah besar 'sekolah mana?' etc etc yg menyerabutkan.. tak payah pura2 caring bleh tak????

AKO @ retna said...

mekcu,
kan? tak yah la nak buat2 caring bagaiii... klu derang tanya nak tlg kuarkan duit banjer takpe gak... ni kasi bersepah air liur jer...

Aanas said...

Salam retna,
jangan serabuts kan lagi kepala tu.. wat bodo jer .. orang memang suka tanya soklan2 yang dia sendiri pun tak leh nak jawab...

tapi akak rasa retna kena masuk gear 4 dah tu usaha mana yang buleh.. akak pun kawin lambat gak, 29, by 26 tarak apa2 jer akak usaha gak lah mana yang dapat.. kadang Allah nak tengok kita usaha, baru dia bagi rejeki..

AKO @ retna said...

thanks kak...
tapi tu laa kadang2 ssh nak cakap, bkn x usaha cuma ermm ntah ek.. x tau nak explainn..

Aanas said...

akak faham. its ok.. hanya Allah tahu apa yang terbaik untuk kita.. pasti ada hikmahnya.. so kalau stress cap ayam cenggini melanda, banyak2 ingatkan Allah, bersyukur dengan apa yang ada, okay.. dont worry, be happy ..

AKO @ retna said...

ya betul.... behappy be happy :-) senyum sokmo... ;-)

thanks sis ;-)

Lizzie Yasmin said...

aku pun menyamaph bila org tnya soklan mcm tue.. lantaK lar diri aku, aku nak kwen ke tak ke.. apa doroang ssh, bkn dorang bg aku mkn.. huhuuhu...

AKO @ retna said...

Lizzie,
kan kan kan!!!
tu laa kadang2 pk , klu derang nak saport kita x pe gak, ni air liur je melelh dok tanya soklan ntah pape.. :-D

Mr Noble said...

lek2 jgn stress. kene happy2 slalu :)

Intan said...

Kesian kawan aku... biasa la Ret. Cam kawan2 ko yg lain cakap la. Blum kawin tanya bila nak kawin. Dah kawin, sibuk tanya bila nak beranak. Dah ada anak sorang, tanya bila nak tambah. Dah bertambah cam aku ni hah; dua2 lelaki, dia tanya plak bila nak anak pompuan. Eeee... hangen... hangen... Ko nak tau... yg paling SAKIT hati aku penah kena, bila aku kata, cukup la 2 anak aku, bila sorang ni, dia kata, nanti husband aku tambah bini!!! Cer ko BAYANGKAN?!!

AKO @ retna said...

mr noble,
ok ok kita hepi2 sokmo lepas ni k....

intan,
erkk tang bab statement yg akhir tu erkk ako ngeri gak dengar soklan camtu.. hehehe xpe ko pun kena sabar k ;-)

tu la lenkali sape je tanya soklan2 memacam, soh je derang gi kaunter pertanyaan kan kan muahhaha

Azira...Nozie...Kechik said...

steady je le kak...ape nk kesah org ckp..smpai sudah tak katop mulot nyer..kite tak susah org pon..kang pnat pndai la dia diam..hmmm

Anonymous said...

aku pun selalu dpt s0klan tu.. disebabkan aku sangat 'h0rmat' dgn sikap prihatin di0rg, maka aku tetap jwb.. ''ikut kan hati, dulu2 lagi da kawen.. tp, x pe la.. pelan2 kayuh kan? terima kasih kerna bertanya. kal0 berani, tanya ar lagi..''
hehehe

akuFARA

AKO @ retna said...

Azira,
tu yg payah nak kat0p m0l0t owang.... klu molot sendiri senang jer, ksi sumbat KFC ke mcD ker.. hahaa

Fara,
heheheh tang 'tanya la lagi' bunyi cam ngeri lak ako dengo ahaha ;p

azira said...

kak...sumbat KFC ke Mc D kenyang perot kak..burp!! ati pon puas...

takpe la..steady je la..nasib masing2... :-)

* jgn tuko jadi increadible hulk udah!kang ade nk dekat trus jauh ketepi plaks...