Hari Raya Pertama - Rumah pertama

Selamat Hari Raya u ALL!!
Moncit hokeh pewot ni.... adehh time2 ghaye ni la sumer mende nak sumbat dalam pewot kan. Klu tak sumbat terasa cam rugi plak. Nak nak klu makanan yang disumbat tu memang sedap dan jarang dibuat, maka harus la berlomba2 pewot ni minta disumbat. Bughok pangai!!

Pagi raya, lepas je ziarah kubur arwah MAK ngan ABAH, terus berdezup kami ke selayang Jaya untuk beraya. Ke mana lagi klu bukan ke umah pak teh ngan mak teh. Sampai sana agak lewat la juga. Memandangkan hidangan yang dihidangkan berupa nasi ayam, maka terus saja hidangan tersebut menjadi santapan waktu tengahari kami.

Memang tetiap tahun tuan umah ni akan hidangkan nasi ayam yang melath0p gitu!!! Buat cousin-cousin yang tak dapat datang, memang rugi la kowang weiii!! hehhee.. Chef yang memasak bukan calang-calang orang, sape lagi klu bukan TUAN umah tu sendiri. 

chef bakal ters0h0r ni
Maaf la ye, gambar ni malas lak ako nak pusing-pusing...
Tengok jangan sampai teleng, OK!!

Asyik sungguh memasing melantak ya.... Weii udah2 ler tu banyak lagi umah kena pegi nih...

Sesi WAJIB, bergambar beramai-ramai.

Disudahi dengan gambar 3 dara pinggitan....
wkakakak pinggitan la sangat kan... :-D

Nota Jemari: Jadi la beraya dengan sumer orang.
Share:

No comments:

Post a Comment

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.