Followers

Monday, September 20, 2010

Semangat Kemerdekaan


Aritu ako gi beraya umah jiran.
Ala tak jauh mana pun, jiran menyeberang umah jer.
Masa sampai kat umah jiran tu, kebetulan si ABIN tunjuk sesuatu.
Ako pun tengok.
Wah...... cuba kowang tengok gambar kat atas nih..
Semangat MERDEKA masih ada lagi.
Tapi tak heran la kan. Ako pasti memana umah pun akan pacak bendera Malaysia sempena bulan merdeka nih.

Yang menarik pandangan mata ako, bendera yang satu itu. Cuba kowang peratikan betul-betul gambar kat atas nih. Betulkan ada sesuatu yang menarik perhatian.

OK ako kasi close up sket.
Taaadaaaaa....... bendera malaysia juga tapi sudah macam digigit tikus plak. heeheh Tak kisah la. Ini lah baru dikatakan semangat kemerdekaan nih.

Walau bendera tu dah tinggal cam nyawa-nyawa ikan tapi tuan umah tatap bangga nak pacak bendera itu kat laman umah dia. Perghhhh memang betul-betul berjiwa patriotik gitu.

Hidup MALAYSIA... *tetiba kan*

Nota Jemari: Kowang ada??? Ako memang takde.. ngaku nih!

2 comments:

Sis-Lin said...

aku ada tp dlm lemari..dulu2 thn lepas aku gantung tp thn ni xde semangat plk..hehehe
*ngaku nih..ngeh3x

AKO @ retna said...

hahaha ako dah bape tahun x nah gantung lagi dah ehehe