Sejak bila ntah ako gian plak nak join segmen-segmen kat sini.
Dan opkos arr ako akan join sesuatu yang ako senang nak buat.
Godek-godek, then tergerak nak join segmen yang satu ni.
Maka terhasil lah jawapan seperti di bawah :-


  • Pada pendapat anda , apakah yang perlu ada dalam sesebuah blog ?

Ako skodeng beberapa blog dan jawapan derang macam-macam. Tapi bagi ako, klu nak buat blog kena ada CHATBOX!!! Sebab ako ni dah la jenis malas nak klik komen, so slalunya ako masuk je blog owang, ako suka tglkan pesanan kat CHATBOX kowang je..
  • Bagaimanakah anda mempromosikan blog anda?

Ala rata-rata blogger musti akan masukkan kat dalam innit, rakan blogger FB dan yang sewaktu dengannya. SO macam tu juga la dengan ako.
  • Blog bagaimanakah yang anda tidak suka masuk ? dan kenapa ?

Blog yang header ntah pape yang besar gedabak dan terus buatkan loading ako lembab dan pc ako 'hang'!!! Satu lagi blog budak-budak zaman skrg yang suka gunakan short form short form yang berbelit lidah ako membaca nya.... 

  • Jika anda masuk ke sesebuah blog , bahagian manakah yang akan menarik perhatian anda ?

Suka baca tajuk entry dulu!! Klu tajuk bersesuaian dengan citarasa, ako akan teruskan pembacaan, klu sebaliknya, terus otomatik ako akan klik PANGKAH!

  • Apakah kata kata semangat yang boleh anda berikan buat blogger yang mana semangat mereka telah jatuh akibat dikritik hebat oleh pembaca ?

Just ikut naluri kowang!! Be yourself! Kenapa perlu jaga hati mereka sedangkan hati sendiri takde owang nak kisah. So klu kena kritik sket pun, buat bodo jer!! Bukan sampai mati pun klu derang nak kutuk! Dah penat kutuk dok dendiam arr derang sok!

  • Blog bagaimanakah menjadi pilihan anda ?

Gaya penulisan yang sempoi dan entry yang ringan-ringan sahaja!!! Letih ako tengok penulisan owang-owang yang skema penggunaan ayat-ayatnya. Seolah-olah macam ko baca buku sejarah plak! aiyo..

So, en Ben, entry ako ni memenuhi syarat tak??

Nota Jemari: ako suka yang sempoi & simple!!