~Mukadimah~
First of all, ako nak minta maaf la ye kat sang suami jika aktiviti kami ni ada membuatkan perasaan beliau gundah gundala dek memberi kebenaran si isteri untuk bersuka ria. Honestly cakap, ako fobia sket klu nak ajak para bini untuk join xtvt 'soSIAL' para bujangan ni kan. Al-maklum, para suami ni, walau dah bagi ijin si isteri untuk bersokaria tapi at the end pape hal tatap akan menyalahkan para bujangan walaupun hakikatnya mulut kata OK, hati ... wallahualam la kan. So, sebelum ako berterusan dengan cerita xtvt soSIAL siang tadi, harap-harap sang suami, kot la membaca coretan tak seberapa ini, sangat-sangat maklum la ye tentang xtvt yang satu ini.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Aktiviti yang dirancang. Eh rancang ker?? ermmm nak kata merancang, tak juga tapi klu kata tak merancang, macam tak logik juga kan. So, kesimpulan nya, xtvt hujung minggu kali ni hanya lah sekadar mahu melepaskan tension dalam kepala hotak. Ooo dalam kepala hotak ako je la. Kepala hotak mereka, ako kurang pasti la ye.

Tempat bersosial adalah nun kat atas bukit tuh. Terletak di luar bandaraya kolumpo. Dan sangat sesuai untuk melegakan segala kekusutan dan buang segala kerumitan. Ke mana kita? Ayohh kita mendaki puncak Genting Highlands!!

Rasanya bila ek last ako daki bukit ni?
Aiyak.. ok ok masa tahun baru aritu tapi tu naik kejap je pung.
Kali ni daki sebab nak bergumbira, bersokaria dan bermaharajalela.. *wink*

Malas nak drive maka kami menumpang kasih di dalam kereta Cik Sri sampai ke skyway. Tak yah la drive sampai puncak nun, rugi plak klu tak merasa naik kabel car, ye tak?! Gayat? ermm klu kowang gayat, ako no komen la ye.

Sebelum daki kena la bekfes dulu kan. Katanya jam 730 pagi sudah kuar umah. Kelaparan sudah. Bekfes di area Gohtong sana. Ehem, adakah yang masih ingat restoran itu??? *jeling kat kowang yang berkenaan* Kedai mamak je pun yg ada kat situ. Takde pilihan lain, so makan je la pape yang boleh dimakan.

Dah bekfes, ayuh kita cari parking kat cable car. Tapi before tu harus lah kita berposing dulu. Ooo ako perasan laluan itu macam agak sunyi sket. Sebab ako ikut jalan yang kenderaan jarang lalu. Yang ada pun kadang-kadang bas persiaran, seketul moto dan seorang penjalan kaki. (waktu itu la ye). Maka dapat la kami bergambar di tengah-tengah jalan sebegitu.

Konsep suci PUTIH gitu!

Ooo ada plak yang bertanya, pegi bertiga tapi sape plak yang amek gambar kami? Ermm kadang-kadang orang berpikir kami mungkin bukan pegi bertiga tapi hakikatnya memang bertiga pun. Ermm alahaaaii.. Percaya lah!

Bukti!
Terpaksa setting kamera tu as a timer set.
Klu tak percaya lagi, udah, terpulang.
Ye ye kamera cinonet je pun.
Belum mampu lagi nak beli yang besar punya.

Berjaya berada dalam perut kabel car lebih kurang jam 9 pagi ..
Memang tak ramai la kan awal-awal pagi camtu.
Dan memang berbaloi kuar umah sesudah subuh. Itupun klu kowang mmg plan nak main semua permainan dan malas nak beratur pepanjang. 

Dah sampai puncak. Konpom la kabus masih tebal lagi. Kata awal pagi dah sampai kan. Sejuk tapi kat dalam indoor lagi sejuk dari outdoor theme, camno tu ek?

Rupanya masa kami sampai, pintu outdoor theme park baru je nak buka. Feww seb baek tak yah tunggu lelama sangat kan.

Harga tiket untuk dewasa yang ada mykad adalah RM46 (ini harga untuk outdoor sahaja). Harga secara details, kowang leh tengok kat website genting.

Tak sabar dah nak gi main.
Moh cepat!

Dan ini adalah game pertama..
Sumer nya bermula di sini.

Nota Jemari: .. bersambung