Followers

Tuesday, August 23, 2011

Dah tukar duit raya?

Kowang dah tukar duit raya?
arini, kat opis tengah sibuk sana sini orang dok menukar duit raya.
Eh eh bukan sesuka tukar je.
Kena booking dulu.

Minggu lepas booking, arini dah dapat.

Tengok betapa siyes nya muka kawan nan satu ni mengira duit.
Tu baru kira jumlah yang dia tukar.

Yang ako ni plak tak pasal-pasal jadi tukang kutip duit dan tukang tukar duit.
Bukan sorang dua.
Bukan tukar seratus dua ratus.
Ada yang tukar beribu-riban.

Naik juling biji mata dok mengira.
Kang silap kira tak pasal-pasal ako juga yang kena.

Kowang camne plak?
Dah tukar ke duit raya nya?
Boleh ako datang bertandang.
Agak2 bole dapat angpau lagi tak :p?

Nota Jemari: bila diri dikelilingi duit, ya ampun bau yang busuk menusuk idong.. fengsan!!

9 comments:

farhana_aziz said...

amboi kakak kte sorang ni..kayo nampak.hihi.semalam br enchik hubby pesan kt member dia soh tukarkan duit..xtaula tu ada lagi ke x..hehe

eh, bau duit busuk ke sis??

AKO @ retna said...

isshh sumer tu duit org...
klu duit kita sedap juga pegang kan.. ;p

Lily Riani said...

beluuuuuummmm....

AKO @ retna said...

cepat cepat gi tukar, kang abesh plak duitnya :p

fatt said...

makcik kayo!!!
tp busuk ke bau duit baru? wangi le :)

ch@ said...

tahun ni, kita ngan abi tak tukar pun. guna thn lps punya sebab masing2 pun tukar. thn dpn sibuk jugala tukar duit raya.

AKO @ retna said...

fatt,
klu takat pegang sket2 mmg feel2 wangi.. tapi klu dah bertimbun2 duduk dikelilingi duit, fengsan bau nyaa!!

ch@,
psstt duit raya utk kita jgn lupa ye :p

Oh Oeya said...

tukar sudaaa..

bess wo bau duittt hik3..

AKO @ retna said...

hehhee mmg best klu kita pegang sket2... tau tau kowang punya feel bau duit ni mcm ako dulu la..

bila dah duduk dengan duit yg bertimbun baru tau feel2 org yg tukang jaga duit kat dalam 'gua' bawah tanah tu hehe :p