,

Gaji macam AIR

Gaji dah masuk...
Yeehaaaa!!

Plus plak dengan advance gaji setengah bulan..
Yahooo lagi!!

Tambahan dapat duit kootu.
Yabedabedooo!!

TAPI...........

Masih tak cukup.
Belen gaji tinggal nyawa-nyawa ikan, sudah!!

Apa kes?

Kes nya.
1. Kena bayar duit kete yang dah tertunggak 2 bulan.
syyhhh..... fengsan

2. Kena bayar bil-bil letrik, air, astro yang meningkat 2X ganda especilly bila adik badik sumer balik ke umah KL nih. Gurllppp.....

3. Bayar duit kredit kad yang bertimbun-timbun, walau hanya sekadar bayar minimum payment je pung.. Sadisss sungguh...

4. Servis si putih. Sudah tiba masa buat major servis.
Konpom memang fengsan!!!

5. Baju raya 2 pasang. Masih kat tailor lagi.

6. Kuih-kuih raya yang dah dibooking adalah dalam 5 jenis.

7. Kasut raya

8. Facial, nak la juga buat sebelum raya ni. Dah setahun tak gi facial. Harus penuh whitehead kat idong ni ha.

Iskk.. iskk.. dan macam-macam lagi yang nak dibeli.
So, sape kata dapat gaji banyak ni, dah cukup?!
Makin banyak la juga belanja nya.
Huwaaaaaaa.............

Ni belum termasuk persiapan raya untuk rumah.
Erkkk ada ke lebihan????
Nampak gaya tak berganti lagi la langsir rumah ako ni.
Aiyooo klu nak hias rumah cantek-cantek, memang bukan nyawa ikan lagi dah.
Silap-silap tercekik terus.
Rasanya tunggu kenduri 'besar-besar' sok la baru tukar memana yang patut.

Aissh.. terpaksa la simpan dulu niat nak mendapatkan itu.
Termenung!

Nota Jemari: ...speechless
Share:

11 comments:

  1. apakata, ko pakai AIR plak,,, hahaha,,, dah duit cam air???

    ReplyDelete
  2. hahahaa!! makin banyak dapat makin tak cukup, kekdg ada xtra tapi buat hutang makin tertunggak pulak, kenapa yaa??? hakikatnya duit tak pernah cukup kan ^_^

    ReplyDelete
  3. betul2 hakikat nya duit x pernah cukup, nafsu pun terlampau ober.. ;-)

    ReplyDelete
  4. ituler hakikat nye.... sama je ler kite... ehhehe

    ReplyDelete
  5. samalah. aku pun nyawa2 ikan gak.
    tsktstksk..

    ReplyDelete
  6. memang pong..lagi byk gaji..lagi byk belanje..huhu..biasa la kan..zaman sekarang nie..sumenya duit..

    ReplyDelete
  7. Memang Retna.. masa belum dapat kira2 mcm manyak lebih.. tapi bila dah kat tangan.. bayaran melampaui jangkauan kui3

    ReplyDelete
  8. Lily,
    betul2 hakikat kehidupan di zaman millenium ni kan kan..

    Mya,
    fengsan.... nak udara nak udara, bak bernapas sket!! :p

    cik yatz,
    aha zaman la ni, nk mausk toilet pun dah mahal skrg ni, nak beli tisu pun dah naik rege nya.. iskk

    oeya,
    SETUJU!!
    ni yang tengah pening ni...

    ReplyDelete
  9. Kite dah dapat yang 'itu' tapi lepas nikah br leh guna sbb buat hantaran... huhuhu

    ReplyDelete
  10. sangat ler betul itu ret.. kadang jadik heran kan.. banyak mana pun dapat duit tak pernahnya cukup..

    ReplyDelete
  11. umie..
    'itu' tu apa???
    aiyooo letak tanda ni '..' mcm lain macam je itunya tuh :p

    kak ana,
    tu la kan.. camne ek nak buat kasi cukup? :p

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.