Followers

Wednesday, August 17, 2011

Gaji macam AIR

Gaji dah masuk...
Yeehaaaa!!

Plus plak dengan advance gaji setengah bulan..
Yahooo lagi!!

Tambahan dapat duit kootu.
Yabedabedooo!!

TAPI...........

Masih tak cukup.
Belen gaji tinggal nyawa-nyawa ikan, sudah!!

Apa kes?

Kes nya.
1. Kena bayar duit kete yang dah tertunggak 2 bulan.
syyhhh..... fengsan

2. Kena bayar bil-bil letrik, air, astro yang meningkat 2X ganda especilly bila adik badik sumer balik ke umah KL nih. Gurllppp.....

3. Bayar duit kredit kad yang bertimbun-timbun, walau hanya sekadar bayar minimum payment je pung.. Sadisss sungguh...

4. Servis si putih. Sudah tiba masa buat major servis.
Konpom memang fengsan!!!

5. Baju raya 2 pasang. Masih kat tailor lagi.

6. Kuih-kuih raya yang dah dibooking adalah dalam 5 jenis.

7. Kasut raya

8. Facial, nak la juga buat sebelum raya ni. Dah setahun tak gi facial. Harus penuh whitehead kat idong ni ha.

Iskk.. iskk.. dan macam-macam lagi yang nak dibeli.
So, sape kata dapat gaji banyak ni, dah cukup?!
Makin banyak la juga belanja nya.
Huwaaaaaaa.............

Ni belum termasuk persiapan raya untuk rumah.
Erkkk ada ke lebihan????
Nampak gaya tak berganti lagi la langsir rumah ako ni.
Aiyooo klu nak hias rumah cantek-cantek, memang bukan nyawa ikan lagi dah.
Silap-silap tercekik terus.
Rasanya tunggu kenduri 'besar-besar' sok la baru tukar memana yang patut.

Aissh.. terpaksa la simpan dulu niat nak mendapatkan itu.
Termenung!

Nota Jemari: ...speechless

11 comments:

Iklan Percuma said...

apakata, ko pakai AIR plak,,, hahaha,,, dah duit cam air???

ShirVen said...

hahahaa!! makin banyak dapat makin tak cukup, kekdg ada xtra tapi buat hutang makin tertunggak pulak, kenapa yaa??? hakikatnya duit tak pernah cukup kan ^_^

AKO @ retna said...

betul2 hakikat nya duit x pernah cukup, nafsu pun terlampau ober.. ;-)

Lily Riani said...

ituler hakikat nye.... sama je ler kite... ehhehe

Mya said...

samalah. aku pun nyawa2 ikan gak.
tsktstksk..

cikyatz said...

memang pong..lagi byk gaji..lagi byk belanje..huhu..biasa la kan..zaman sekarang nie..sumenya duit..

Oh Oeya said...

Memang Retna.. masa belum dapat kira2 mcm manyak lebih.. tapi bila dah kat tangan.. bayaran melampaui jangkauan kui3

AKO @ retna said...

Lily,
betul2 hakikat kehidupan di zaman millenium ni kan kan..

Mya,
fengsan.... nak udara nak udara, bak bernapas sket!! :p

cik yatz,
aha zaman la ni, nk mausk toilet pun dah mahal skrg ni, nak beli tisu pun dah naik rege nya.. iskk

oeya,
SETUJU!!
ni yang tengah pening ni...

.::{ uMIe }::. said...

Kite dah dapat yang 'itu' tapi lepas nikah br leh guna sbb buat hantaran... huhuhu

Anaa said...

sangat ler betul itu ret.. kadang jadik heran kan.. banyak mana pun dapat duit tak pernahnya cukup..

AKO @ retna said...

umie..
'itu' tu apa???
aiyooo letak tanda ni '..' mcm lain macam je itunya tuh :p

kak ana,
tu la kan.. camne ek nak buat kasi cukup? :p