, ,

Berbuka di 'Kotak Merah'

Cepatnya, dah raya ye!
Harap belum terlambat nak ucapkan Selamat Hari Raya buat anda semua.

Dah masuk syawal dah pun tapi entry tetap pasal ramadhan lagi.
Hahahaa... takpe la kan janji hapdet juga!


Ha ni nak citer sket.
Kisah hari Selasa, sebelum nak ghaye aritu.
Ini memang x plan langsung.
Tetiba kawan nan satu tu menyuarakan hajat.
Ajak berbuka di 'kotak merah'.

Dan kebetulan memasing memang xde plan lain, maka setuju je la.
Kami je pun yang tinggal kat opis masa tu.
Ramai dah start cuti.
Jadinya, berbuka aje la kami di kotak merah.
Makan-makan sambel menghiburkan hati.


Elok sangat la tu kan.
Malam terakhir terawikh, kami di situ.

Anak rantau, raya pun kat KL je.
Sedih sedih, tu yang hiburkan hati.
hahahaa tapi yang sebenar nak sampaikan hajat orang tu.
Gian nak melalak kekdahnya.

Layaan kan aje.
Melalak lagu-lagu raya plak tu.
Mana tak sadis dibuatnya.
Sedap x sedap sore belakang citer, janji puas hati.

So, sekali lagi, Selamat Hari Raya,
Maaf Zahir Batin.

Moga raya kowang kali ni bertambah-tambah berkat.

Nota Jemari: Minggu ni nak beraya ke mana ye?
Share:

No comments:

Post a Comment

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.