Assalamualaikum, salam tahun baru semua.  Untuk permulaan cerita di tahun baru ni, ako nak throwback la sikit kisah yang paling kami rakan sekolah nantikan setelah mencecahnya umur kami ke angka yang oghang putih kata, "life begins at forty!" Hahaha iye la sangat tu kan, moh kita recall balik apa yang dah terjadi selepas meeting para AJK sebulan sebelum hari kejadian.

Ingat tak lagi cerita pasal perjumpaan untuk "REUNION FABULOUS40" party pada bulan Nov tahun lepas? Kami selaku AJK cuba memastikan majlis reunion ni akan berjalan lancar seperti yang telah dibincangkan. Lepas je episod meeting tempoh hari, memasing gigih menjalankan tugas masing-masing. Jarak tidak jadi penghalang untuk kami berhubung. Walau ada antara AJK berada jauh di selatan, wasap la menjadi orang tengah menghubungkan kami. Jadi AJK menguruskan event bukan kerja yang senang. Banyak suka duka, bertikam lidah, tak sependapat dalam sesuatu keputusan, namun itu semua tak mematahkan semangat kami untuk terus memberikan khidmat tenaga dan idea. Kalau takde semangat juang yang tinggi, rasa nya event ni takkan berjaya dilaksanakan.

Tugas-tugas AJK sebelum event:-

Pengerusi : Mas - orang kuat dalam membuat promosi kepada rakan rakan sekolah tentang event reunion. Selaku pengerusi majlis, memastikan semua kerja kerja AJK lain berjalan seperti yang dirancang.
.:ahkak pengerusi (pegang flipboard) gigih memastikan semuanya berjalan lancar dari mula perancangan hingga ke akhir:.

Bendahari : Ako - satu tugas yang amat la berat sebab nak jaga duit dan juga jadi ceti nak kutip baki baki bayaran. Al maklum kebanyakkan rakan rakan kami bukan nya berada di Kay Ell sahaja, tetapi ada juga di Jay Bee dan Melaka

Event planner: Ezan - dia la tukang cari lokasi , tukang deal ngan pihak hotel, tukang pujuk pihak hotel dptkn rate murah, tukang deal menu hi tea yang sangat superb! Bak kata sume yg berkaitan dengan hotel dari mula sampai akhir, ms Ezan la tolong handlekan. Alhamdulilah sume  nya perfect!!!
.: Tq ms Ezan (baju biru) yang banyak deal ngan pihak hotel:.

Souvenir : Eta / Ako / Mas / Along - sesi mengukur soping mall semata nak cari barang untuk lucky draw dan juga door gift. Sebahagian doorgift, kitrg dapatkan khidmat dari

Cushion 12x9"
 IG cenderahati_custommade 

Fridge Magnet
 IG fridgemagnetmurah_65sen

Badge sekolah, tq to Along yang gigih jejakkan kaki ke sekolah semata-mata nak dapatkan badge ni.

Logo : Cikyu & hubby - logo yang kami guna pkai sempena event ni telah direka khas oleh hubby cikyu - http://www.fswsb.com
.:tq cikyu & hubby for da lovely logo:.

Photobooth : Eka / Along / Mas
.: Gigih ahkak Eka kita buatkan bingkai IG untuk photobooth shoot:.

Hampir sebulan lebih persiapan kami, akhirnya hari yang dinantikan sudah tiba. Maka tanggal 23 Disember 2018 menjadi sejarah buat bekas pelajar-pelajar Sek Men (P) Sultan Ibrahim (SIGS) Johor Bahru kelas tahun 1995 untuk berkumpul meraikan diri sendiri menjadi "Fabulous40". Kami memilih Melaka sebagai tempat gathering memandangkan ianya terletak antara Jay Bee & Kay Ell.

Bar Rio @ Casa Del Rio
Di situ la kami berkumpul.
Di situ la kami mencipta sejarah sendiri.
Di situ la detik suka dan duka, kenangan diimbas semula.
 "Fabulous40" party bertemakan Black & Gold.

Sehari sebelum hari kejadian, para AJK membuat persiapan akhir bagi memastikan semua nya berjalan seperti yang dirancang.

 Seawal jam 645 pagi si Eta dah sampai depan umah ako. Gegas bersiap, dah susun semua barang ke dalam kete, kami bergerak menuju Bukit Jalil, mau pick up mama Eka plak.

 Padat barang-barang dalam kete.

Kami sempat bersarapan di RnR Serdang sebelum meneruskan perjalanan ke Melaka. Alhamdulilah highway masih tidak terlalu padat pada pagi Sabtu, 22 Disember 2018. Namun, bagi mereka yang gerak lambat tersangkut juga dalam jam kat highway rupanya. Kami tiba di Melaka lebih kurang 11 pagi. Plan asal bila sampai melaka, kami nak melepak di Restoran Kueh Melaka tapi tup tup bila sampai di depan kedai, tutup pulak. Frust la masing-masing sebab sume pun memang target nak cuba kedai yang dah viral di Melaka. Takde rezeki betul haritu, nampak gaya kena datang melaka lagi ni.

 Kueh Melaka melepas, moh la kita kita melepak di Restoran Al-Riyaz sahaja. Memandangkan jam 12:30 petang kami ada lunch date dengan pihak hotel, jadi nya lepak aje la kat kedai yang berdekatan dengan hotel Casa.


Lepak minum air sambil borak kosong.

Tepat jam 12:30 tengahari, jom la melepak kat hotel casa del rio plak. Dapat jejak lepak lepak pun dah heaven. Nak bermalam situ rasa nya belum berkemapuan lagi hahaha.






Kali ni kami jenguk tempat event kami. Alhamdulilah semua nya perfect! Macam macam permintaan last minit dari kami, nasib la pihak hotel pun bagi kerjasama dengan baik.

 Kita kasi try dulu posing tempat untuk gambar beramai-ramai esok. Nice view!

 Seperti yang dijanjikan, pihak hotel sudi blanjer kami lunch. Yeehaaaaa!!!



Bila ada yang blanjer, dibantainya order yang palingg mahal. Hahaha nama pun rezeki kan. Alhamdulilah kenyang sampai ke petang :p

 Kami berkampung di Avillion Legacy Melaka selama 3hari 2malam. Ni je hotel yang kami mampu menginap hahaha..

Walaupun masa kami sampai tu, ada segerombolan kelab kereta menginap di situ juga, ako dah stress tapi alhamdulilah urusan check in sangat cepat dan lancar. Jangan lupa ada deposit sebanyak RM100 masa check in tu.

 Terlampau banyak sangat barang sampai terpaksa guna khidmat bell boy situ tapi ahkak lupa nak bg ko tips dik.. ke ahkak mmg saja buat buat lupa eh..

Kami booking thru agoda.com
Dapat la harga murah sket dalam RM250 untuk 2 malam Superior Room ni. Asalnya ako ngan Eta je sebilik, last minit mama Eka mau join datang sehari ngan kami. Maka nya ako add on la extra bed dengan harga RM70 semalam termasuk breakfast.

Ako tengok harga bilik macam ni lepas promo agoda abis, sangat la tidak berbaloi oii.. Harga boleh mencecah sampai RM900++ semalam. Aishh macam tak masuk akal hahaha..

 Selesai urusan check in, dah puas rehatkan badan moh kita minum petang pulak. Malas nak drive maka nya kita amek grab aje lor ke Klebang Coconut Shake. Dah petang petang takde la crowded sangat kat situ.


Ekceli macam kenyang lagi tapi tetap nak jugak minum petang haha. Tetiba terasa nak makan keria limbungan tu..

 Pergi balik naik grab je. Senang dan cepat.

 Balik dari Klebang, menyinggah la kejap ke The Store sebelah hotel ni. Mau beli kudapan katanya. Melantak sesajo datang melaka ni tau haha

 Pas maghrib, kami kuar cari dinner pulak. Hahaaaa.. google kuar plk nama kedai ni, Dayana Seafood dekat ngan Klebang.


Thai food.. ni je food yang sempat di snap. Memasing kebulur dah. Melampau sungguh pewot memasing bila kat melaka haha



 Dah kenyang, moh la balik bilik. Banyak lagi keje menanti. Set up for door gift untuk event esoknya.

Tadaaaaa dah siap. Alhamdulilah kami setel malam tu lebih kurang jam 11 malam. Sebelum melabuhkan tirai, kasi membawang dulu sampai la memasing Zzzzz kepenatan.


Nota Jemari : nantikan kisah di hari kejadian...