Followers

Wednesday, September 17, 2008

Kari yang M.A.S.I.N

Ako kan tengah rajin nak masak. Buka tadi ako makan lain. Yang lauk ini ako masak tuk bersahur esok pagi. Ekceli x tahu nak masak hape. Jenguk dalam fridge, belek sana belek sini, pikir japs then teringin nak masak kari. Erkk... tapi ntah mcm mana ako bleh TERlupa cara2 nak masak kari sudahnya kari itu jadi sebegitu ghope. Kan ako dah cakap, ako terlupa n TERexcited nak masak, so tak pasal2 adik ako cakap kari itu TERLALU masin. Waduhh... ye ye saya masak mmg saya x kan rasa dulu. Muhahahaa... nasib la adik ako yg makan bukan owang lain.

Ya ampun, memang konpom MASIN!
Ako sendiri pun x lalu nak melantak itu kari.
Erkkk camne nak adjust balik nih???
Ah takpe la, ako soh je la dia makan kentang n ayam sahaja.

Walaupun x menjadi tapi ako dah cuba. *wink*
Hoittt jgn nak ngutuk lelebih eh...
Ye la ye la ako kan budak baru belajar memasak.


"Kak nor oo kak nor, esok kita amek kelas memasak ngan akak je la ek" lalalaa....


Nota Jemari: atlis ako dah mencuba

3 comments:

Amiene Rev said...

secubit garam.

Masy said...

klu termasin, akak masukkan kentang dlm tu nanti encik kentang yg gemarkan garam itu akan menyerap gegaram sekelian. sambil2 tu akak tambah la air jugek utk tawarkan kuahnye itu. sekian saje petua dari dapur bersama baby heheeheheh~

AKO said...

amiene,
secubit je ker? laaaa ako letak segenggam garam :p

masy,
akak dah letak dah kentang tuh cuma x nmpk dalam gmbr itu.. ehhee..