Followers

Tuesday, September 23, 2008

RENDANG Daging

OK kali ni ako nak ajar kowang masak rendang plak. Ye sungguh senang sahaja. Sebab nya x payah ssh2 nak sediakan bahan. Hanya perlu ini 'pes rendang' sudah memadai. Bagi owang2 mcm ako, rasanya pes ni mmg amat2 la berguna.
Nak tahu mana ako dapat 'pes' itu? Oh mari ako promote ini budak.. Ye ye ako tertarek nak cuba masak rendang melalui dier. Klu kowang nak, kowang leh dapatkan dari Puan Zura ini ye. Tak mahal, just RM6.50 je satu bekas plastik tu. "Erkk... zura, ada lagi ke pes rendang ko tuh?"

Cara-cara memasak:-
1. Rebus daging, kasi empuk sket.. or klu nk buat ayam, kasi goreng ayam dulu ye
2. Masuukan pes ke dalam kuali, sambel panaskan kuali itu.
3. Tambah air, lagi banyak lagi pekat itu rendang. So terpulang kepekatan nya
4. Last sekali, masukkan daging yg dah empuk tadi.
5. Kacau sehingga masak.

Taaddaaa.. ha kan dah jadi. Cuba la rasa. Oppsss nyummyy!! Akhirnya ako dah pandai buat rendang daging. muhahahahaa..

Nota Jemari: sumer nyer senang skrg ni

5 comments:

nads said...

wah...
sodapnyer...
tgh lapar2 nih....
huhuhu....

cemut said...

hahaha..senang laaa centuu.. ;B

AKO said...

nads,
hep jgn buka tau :p

cemut,
mmg senang pun lallalaa

AzurA said...

uihkz..ako.. heheheh sedap ker??? weh yang lain2 ko dah try lum...??? makaseh kasik promo..hehehehhe

AKO said...

Ako br try pes rendang je.. Yg lelain lom ada mood nk masak lagi eheh :p

psstt tarak hal ;)