,

AKO is AKU

Yuhuu samat petang sumer...
Melepak di petang ari ni, tetiba terpikirkan sesuatu...
Dan terpikir nak wat entry nih..

Lately ni borak ngan kowang sumer, ako terperasan yg kadang2 kowang ada TERpanggil ako ngan panggilan 'AKO'. Well, mula x pasan sangat. Tapi bila dah kerap sangat ramai yg panggil mcm tu so rasa weird plak di gegendang tinger ako. Sebab apa? Sebab panggilan ako tu ako rasa hanya sesuai disebut oleh ako saja. Opsss jangan salah paham. Maksud ako camni..

Mostly dalam entry ako, ako akan membahaskan diri ako sebagai 'AKO', which means 'AKU'. Ako mengubahsuaikan tulisan AKU itu menjadi AKO bersesuaian ngan selera jari jemari ako menaip. So, bila kowang2 kat luar sana masih memanggil ako ngan nama AKO, erkk rasa tergeliat sket lidah nak membahaskan diri esp klu berborak ngan kowang2 yg dah senior dari ako. Kowang paham kan maksud ako nih?

So dipendekkan citer, ekceli AKO itu adalah AKU. Bukan ganti kata nama. Bukan ako membahaskan nama ako mcm 'AKO MUSTAPA' walaupun mmg ako minat kat dia. muhahaha.. Ekceli AKO is satu simbolik bagi diri ako. Tapi AWAS! Ada juga blogger lain yg menggunakan aku sbg AKO. So jangan terkonpius, ok..!! Btw, my name is RETNA. *wink*

Selamat memahami diri AKO. Salam kenalan pada yg baru!!

Nota Jemari: aduss kowang paham ke nih? Baca balik, ako lak yg pening.. iskk
Share:

8 comments:

  1. k lah dek Retna, akak paham kot, retna lagi sweeetttttttttt jer kan :)

    ReplyDelete
  2. haha.
    nama sedap2 dipanggil AKO eh kak. cannottt cannnootttt... HAHA

    ReplyDelete
  3. sis moralle,
    ehhee momentai... cuma takut kowang konpius jer ;-)

    chika,
    aiyaakkk.... bluwekk :p

    ReplyDelete
  4. kak ako eh kak ret, takpe2 sy paham selama ni akak bahsekan diri akak gitu hehehe

    utk test pulak, cuba sebut nama sy - Masy. bunyi Masi ke Mash... haaaa cepat cepat hahahha

    ReplyDelete
  5. hiks...kiter xbersalah...
    kan retna kannn...
    kan...kan..kan....
    hehehe...

    ReplyDelete
  6. shida,
    salam kenal jugak tuk awak ;-)

    masy,
    mashpotatoes bleh x dik :p

    kuina,
    erkk ok la tu :-D

    nads,
    ye ye takde sesape pun harus dipersalahkan... ;)

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.