Berkain Batik, Sesuaikah?!


Kisah terjadi pada Sabtu 16 Januari 2010. Tatkala ako sehelai sepinggang, dipaksa, diarah untuk menjaga uwan di spital malam itu. Dan memandankan ako tiada membawa selai baju maupun peralatan jaga diri yang lain, maka waktu maghrib disuruhnya ako menyinggah dulu ke umah uwan sedara dekat2 area situ juga.

Disuruhnya ako membersihkan diri, makan dan berehat sementara menantikan giliran untuk berjaga malam itu. Ater klu sudah sehelai sepinggang, meminta la ako belas kasihan daripada mereka baju basahan. Namun, dihulurnya kepada ako sehelai kain batik. erkkk ako terpinga2 sebentar di situ. Memikirkan bagaimana, patutkah, sesuaikah kain batik itu dibadan ini????

Goshh sungguh, ako adalah tidak reti mahupun langsung tidak pernah berkain batik sebelum ini. Terkial2 juga la mau menyarungkan hanya sehelai kain batik. adusssssss.......


Ok testing punya testing, bergaya lagi depan cermin, agak2 cantek, molek kain batik itu dibadan ini, baru lah ako berani kuar dari bilik. Sudahnya, keSOPANan ako malam itu. Rasa sangat2 la janggal yang amat!!!! iskk... ermm maybe skrg ako janggal la berkain batik di rumah, later2 mungkin la terbiasa nanti.

Nota Jemari: susah gak ek nak pakai klu x biasa
Share:

4 comments:

  1. walawei, buat kantoi je akak ni.
    tak pandai pakai kain batik? bior btl?
    sng je la kak...tapi kite pun tak pakai kain batik kat rumah :)

    ReplyDelete
  2. aha cha... hahhaha mmg x reti sgt tp bole cuba2 pakai laa ;)

    ReplyDelete
  3. Salam kak retna... Kain batik, mne bley pakai ngn tshirt..kne pakai ngn baju kurung la...hehehehehhe.....br la nmpak gadis melayu terakhir

    ReplyDelete
  4. alahaiii kan dah cakap tu emergency.. iskk... mana plak nk cr baju kruung. lagi plak x koser nk baju2 kurung, pakai pun kejap ;-)

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.