,

Zakat 2011

Kowang dah bayar zakat?
Alhamdulilah, macam tahun-tahun lepas, sekali lagi pihak zakat sudi buka kaunter kat surau opis ako ni.
Senang juga la.
Al-maklum ako ni kan pemalu sket.
Nak bayo zakat kat soping complex sengsorang.. auwww ako segan.
So, bila kaunter zakat ada kat opis ni, keMALUan tu kurang la sket.

Ye ye... rasa nya dah 4 tahun ako bayar zakat sendiri.
Dulu tu arwah ABAH yang tolong bayarkan.
Bila arwah dah takde ni, kena la pepandai sendiri gi membayo nya ye.

Zakat kat kolumpo ni masih lagi sama macam tahun lepas iaitu RM7.
Pada yang belum bayar, masih sempat lagi..
Jangan tunggu hingga saat akhir ye.
Kang melepas, rugi!

Selamat Membayar Zakat.

Nota Jemari: Zakat pendapatan, tolak gaji je la setiap bulan.
Share:

2 comments:

  1. takot terlepas date..insyaallah ingat kot no

    ReplyDelete
  2. heeheh tu la ako jap lagi kang nak g bayor.. harap2 tak terlupa laaa

    al-maklum sibuk nak menyoping hehe

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.