Followers

Friday, August 10, 2012

Terjahan Berbuka Puasa

Jeng Jeng Jeng....
Tetiba rasa nak makan 'masakan rumah'.
Maka dengan tak tahu malu kitorang terjah aje ke rumah sorang teman ni.

Untung si teman ada di rumah.
Malu kata nya nak ajak kami berbuka di rumah tapi dek kerna konsep 'suka hati', maka lepas opis saja terus kami menuju ke kawasan rumah beliau.


Kata nya ini aje yang mampu dihidangkan.
Eh eh ini pun dah cukup bagus.
Bukan nak makan banyak pun, sekadar mengisi perut yang seharian kelaparan.

Pape pun sambal ikan bilis itu memang lazat lemak berkrim.
Siyes sedap, tambah plak ako pun dah lama x dapat masakan pedas-pedas ni.
Memang laju je la nyumbat ke dalam molot.


Kami sempat la menyinggah ke bazar ramadhan sekitar rumah beliau.
Belian kami pun sekadar yang mampu sahaja.
Jadi la sebagai makanan tambahan malam itu.



Doa berbuka puasa.
Alhamdulilah murah rezeki tuan rumah kerna sudi menjamu kami.
Setahun sekali je kan dapat macam ni.

Dah lama x makan nasi, sekali makan, berselera gamak nya.
Burlpp alhamdulilah kenyang.

Terima kasih daun keladi,
esok lusa umur panjang kami kunjung lagi.


Nota Jemari: sape lagi sudi jadi terjahan kami? hehe

3 comments:

Farihah said...

aminnnn..aminnnn..aminnn
kena amikk banyak kali ni, mana tau dpt durian runtuh b4 raya...tapiii...ermmm

retna yusof said...

ermmm hhehe aminnnnnnnnnnnn

Azizan Zolkipli said...

Wahhhh, macam wartawan Melodi pulak ekkk gi terjah2 rumah orang untuk berbuka puasa ni hehehe ...