,

Terjahan Berbuka Puasa

Jeng Jeng Jeng....
Tetiba rasa nak makan 'masakan rumah'.
Maka dengan tak tahu malu kitorang terjah aje ke rumah sorang teman ni.

Untung si teman ada di rumah.
Malu kata nya nak ajak kami berbuka di rumah tapi dek kerna konsep 'suka hati', maka lepas opis saja terus kami menuju ke kawasan rumah beliau.


Kata nya ini aje yang mampu dihidangkan.
Eh eh ini pun dah cukup bagus.
Bukan nak makan banyak pun, sekadar mengisi perut yang seharian kelaparan.

Pape pun sambal ikan bilis itu memang lazat lemak berkrim.
Siyes sedap, tambah plak ako pun dah lama x dapat masakan pedas-pedas ni.
Memang laju je la nyumbat ke dalam molot.


Kami sempat la menyinggah ke bazar ramadhan sekitar rumah beliau.
Belian kami pun sekadar yang mampu sahaja.
Jadi la sebagai makanan tambahan malam itu.



Doa berbuka puasa.
Alhamdulilah murah rezeki tuan rumah kerna sudi menjamu kami.
Setahun sekali je kan dapat macam ni.

Dah lama x makan nasi, sekali makan, berselera gamak nya.
Burlpp alhamdulilah kenyang.

Terima kasih daun keladi,
esok lusa umur panjang kami kunjung lagi.


Nota Jemari: sape lagi sudi jadi terjahan kami? hehe
Share:

3 comments:

  1. aminnnn..aminnnn..aminnn
    kena amikk banyak kali ni, mana tau dpt durian runtuh b4 raya...tapiii...ermmm

    ReplyDelete
  2. Wahhhh, macam wartawan Melodi pulak ekkk gi terjah2 rumah orang untuk berbuka puasa ni hehehe ...

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.