Erti K.A.W.A.N

1) kawan TU bkn mcm main FUTSAL.
Mula-mula kejar.. Dah dapat sepak..

2) kawan TU bkn mcm main SKATE.
Mula-mula gosok..lepas TU pijak...

3) kawan TU bkn mcm main RAGBI.
Mula-mula tangkap.. Dah dapat tendang..

4) kawan TU bknnya mcm PAMPERS..
Dah pakai, buang..

5) kawan TU bknnya mcm BARANG KEMAS.
Waktu baru beli pakai. Dah sengkek gadai.

6) kawan TU bkn mcm PELANGI. Hari cerah
Takde..hujan gerimis baru muncul..

7) kawan TU bkn mcm KERETA.
Rosak skit,jual.. Ambik kereta baru..

8) kawan TU bkn mcm CHIPSMORE..
Kejap ade kejap takde..

9) kawan TU bkn mcm BANK.
Bila dah takde duit,pegi kat sana ambik.

10)lagi.....kawan TU mcm ape ye????
Haa..kawan TU mcm AWAK LA. .
Bila saya hantar MSG,
Awak akan baca MSG saya dgn teliti sampai habis.

Walau ape pun tanggapan org tentang kawan..
Bagi saya, kawan TU penting.

Seorang kawan takkan biarkan kawan dia menangis,
Sedih, berduka Dan sebagainya.

Kawan yg sejati adalah seorang kawan yang dapat diajak duduk Dan berbincang tentang pelbagai perkara.

Yang penting, seorang kawan akan sentiasa menghadiahkan senyuman kpd kawan-kawannya.. :)

Nota Jemari: Rindu kan seorang SAHABAT
Share:

2 comments:

  1. kawan menangis susah nak carik...
    kawan ketawa cukup banyak melambak...
    jadi hargaila kawan yg telah banyak bersama saat suka dan duka..
    weeeee~~

    ReplyDelete
  2. insyallah... thanks ungu.. ;)

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.