Cashless @ Cafeteria

Start arini, cafe ako dah x moh terima TUNAI...
Adusss... harus jual beli sumer menggunakan kad prepaid, staff id or Touch & go.

Susah ker?
Hurmm... no komen..
Tapi bagi ako menyusahkan jgk...

Klu guna id staff.. cam sayang coz cacat cela bila dapat slip gaji. Kerna bila guna id, otomatik akan ditolak dari gaji kita.. huhu...

Klu guna prepaid kad, hurmm.. Ako baru je beli arini dengan nilai RM10, otomatik ditolak deposit sebanyak RM3. Ako banjer tuk bekfes nari dah RM3 so sekarang balance dah tinggal RM4. Iskk... harus ako kena topup lagi nih... Leceh nya!

Touch & Go, hurmm... tak minat nak guna.. Muahhahaa... Yang sedia ada pun x bertopup2 lagi... Nak topup tuk cafe? hurmm x de makne.. Topup tuk perjalanan kete ako pun x terbuat..

So, kesimpulan nya, TUNAI juga yang menyenangkan..
Sekian.

Nota Jemari: ssyyyy.... jgn kecoh2...
Share:

4 comments:

  1. lahai lecehnyee... klu kad tu tertinggal dah xleh bayau huhuhuh bole ke guna kad mmber nak bayau dulu? isk2

    ReplyDelete
  2. id staff ada.. leh guna laa even kad prepaid tertinggal

    ReplyDelete
  3. betol lah..lech sih..pagi tadik....dah manual..kena tulis2 ataih buku plak..aiyooooooooosistem down

    ReplyDelete
  4. tu la ila.. leceh kan.. nak kena topup kad.. iskk..

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.