, ,

Gumbira dalam Sadis

Dapat jemputan dari orang Setapak. Ajak minum petang kat umah dia. Kata nya ada menu cucur udang disediakan. Ater nama pun makan FREE, takkan ako nak tolak. Maka jemputan itu ako terima dengan dada yang terbuka..

Semalam adalah hari ujan yg lebat.
Sana sini jalan sesak ngan kenderaan.
Tapi nasib baik lah ako naik STAR-LRT.
Maka idok le ako terlibat sama itu kesesakan jalan raya.

Sampai umah owang Setapak itu dalam kul 6 ptg.
Ngam2 sampai, ujan pun berhenti. Alhamdulilah..
Masuk ajer umah, hidangan dah terhidang..
erkk.... segan i *malu*
Tapi dah makanan depan mata, melantak ajer la kan..
Ngappp...

Licin ko!!!!
Eh jap jap... idok le ako ngabihkan sumer cucur udang tu ye.
Adalah plak seseorang yg nak datang makan juga.

Yeehaaaa sedap kan shaiii!!!
Kak ct cakap tu pestime dia buat cucur udang.
Tapi ok la tu, menjadi la jugak.
Nak harapkan ako yg buat, kang jadi cucur 'badak' plak kang..
Muahahahhaa....

Ada owang jeles tak dapat makan cucur udang...
bluwekkkk..... sape la tu kan.. hahaha...
"kak ct kak ct, nnt kita buat cucur badak plak ye"
(kita tu, kak ct tukang buat, ako tukang makan)

Al-kisah, dapat panggilan dari kakak tercinta ako nan sowang itu. Soh menjemput dia kat opis nya. Ater si hubby tersekat kat jalan raya. Kenyang kan pewot ako dulu, jam 7 mlm br ako balik dari umah kak ct.

Dijadikan citer, jalan sesak yg amat.
Dalam sesak2 tu, ada lah sekor k*ling yg buduh sudah langgar kete ako. Memang bengong k*ling itu. Rasa2 mau sontot ajer montot dier. Dah nama pun tgh 'jam', mana sempat nak catit no kete si buduh itu. B4 dia langgar montot kete ako, dia dah langgar 1 kete yg lain. Haaa dah ke banggang nama nya tuh.. tau la ko tu spisis yg tergopoh gapah. tapi dah dalam keadaan yg jam tu, ko nak cepat mcm mana lagi pun. Tak reti2 nak sabar ker!!!

Dah le depan si putih ako lom sempat mau ganti.
Montot si putih plak yg jadi mangsa..
Sian si putih, kecederaan nya masih belum dibaikpulih lagi..

Tuan punya si putih sudah mau pengsan!!!
Mood 'ilek'...

Nota Jemari: kenyang makan, tapi hati saket
Share:

4 comments:

  1. harus banyak bersabar ret..banyak kan urut dada tu kang kena HB k.ct x tau ehh hehehe.. ada rezeki bole betulkan siputih tu yer.yg penting ret x apa2 kan..syukur.

    kalau kena org yg panas baran..harus di kejar si bedebah tu kan..gerammm

    ReplyDelete
  2. adehh keling tu dh gelap.lg x nmpk kete org,lg x nmpk jam..ishh kasi balik rendam clorox la...
    x pe ret,ada rezki nnti baik pulih,ke tukar baru ke...keh3...

    ReplyDelete
  3. kak ct,
    tu la kan, seb baek kita bkn jenis panas baran.. :-)

    Lin,
    tukar baru???? aiyooo.... bkn pengsan tapi kiok terus lak kang nnt muhahahaha

    ReplyDelete
  4. kalau i, tgh2 jam n hujan ribut pun akan sanggup turun and marah org yg langgar tu. gerammm!

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.