Keropok 'Amplang' bukan 'Ampang' eh!!



Ada owang baru balik dari Sabah.
Setau ako kopok ni mmg glamer kat Sabah.
Dan mmg sedap dimakan time2 terasa nak mengunyah...


Ha gini la ghope kopok amplang itu..
Nyummm...... Dibuat dari ikan.
 Tapi dulu kawan ako yg dari Sabah cakap klu kopok ni banyak tepung lagi ada 'ummpphhh!'

Pape pun time kasih la pada owang tu.
Kenyang pewot derang kat opis ni melantak.

Nota Jemari: makan ngan teh tarek panas, sedap gak ni.. Slurpppp!!
Share:

8 comments:

  1. mama pun tak pandai nak beli amplang ni sbb kkdg dapat yg keras langsung tak sedap ret.. :(

    ReplyDelete
  2. oooo... namanya amplang. Saya tau ngap aje.

    ReplyDelete
  3. Mama Combi,
    hehehe lorr x terror ke mama.. camne ni, owang br nk pesan sepeket :p

    Tok,
    hehehe ngap mmg sedap je kan :p

    ReplyDelete
  4. salam kak,

    kopok nie mmg sedap. klu blk kg mesti borong bnyk2 bawa blk sini..heehehe

    ReplyDelete
  5. Salan Yan,
    Wah konpom berguni2 eh borong bawa blk semenanjung :p Pasni bole serang umah Yan nih ekekekeke

    ReplyDelete
  6. uish. lama tak makan kopok neh.. huhuhu

    ReplyDelete
  7. hehehhe balik sabah makan laa.. yok ;)

    ReplyDelete
  8. hello fellow sigs..hehe..
    rindu skola..

    nway, mcm tak pernah mkn je tu..

    p/s: i know just 1 sigs blogger, dilot.Good to know u and few more here.

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.