Followers

Monday, November 9, 2009

Keropok 'Amplang' bukan 'Ampang' eh!!



Ada owang baru balik dari Sabah.
Setau ako kopok ni mmg glamer kat Sabah.
Dan mmg sedap dimakan time2 terasa nak mengunyah...


Ha gini la ghope kopok amplang itu..
Nyummm...... Dibuat dari ikan.
 Tapi dulu kawan ako yg dari Sabah cakap klu kopok ni banyak tepung lagi ada 'ummpphhh!'

Pape pun time kasih la pada owang tu.
Kenyang pewot derang kat opis ni melantak.

Nota Jemari: makan ngan teh tarek panas, sedap gak ni.. Slurpppp!!

8 comments:

echah_syed said...

mama pun tak pandai nak beli amplang ni sbb kkdg dapat yg keras langsung tak sedap ret.. :(

TokNabe said...

oooo... namanya amplang. Saya tau ngap aje.

AKO said...

Mama Combi,
hehehe lorr x terror ke mama.. camne ni, owang br nk pesan sepeket :p

Tok,
hehehe ngap mmg sedap je kan :p

Yanmie said...

salam kak,

kopok nie mmg sedap. klu blk kg mesti borong bnyk2 bawa blk sini..heehehe

AKO said...

Salan Yan,
Wah konpom berguni2 eh borong bawa blk semenanjung :p Pasni bole serang umah Yan nih ekekekeke

Jard The Great said...

uish. lama tak makan kopok neh.. huhuhu

AKO said...

hehehhe balik sabah makan laa.. yok ;)

green said...

hello fellow sigs..hehe..
rindu skola..

nway, mcm tak pernah mkn je tu..

p/s: i know just 1 sigs blogger, dilot.Good to know u and few more here.