Followers

Wednesday, December 9, 2009

Erkkk... ko ingat ako PENDATANG HARAM kah????


*maaf ye kak, saya cilok gambar akak sebagai hiasan*
Salam sumer,

Ni ako nak kongsi citer sket..
Kejadian berlaku sehari selepas sumer orang menyambut Hari Raya Qorban baru2 nih. Ako 'dikerah' untuk ke lokasi kejadian atas sebab2 peribadi sket. Alhamdulilah tiket masih ada. Ye ye ako ke tempat kejadian dengan menaiki bas ekspres Transnasional. Oh ye lupa plak mau bagi tau, lokasi kejadian adalah di bandar Batu Pahat, Johor (BP).

Seawal jam 9 pagi bas bertolak dari Pudu menuju ker BP. Perjalanan agak baik walau di awal2 sedikit ujan di pertengahan jalan. Bas menyinggah ke bandar Muar sekejap. Ooo tidak lama cuma menurunkan mereka2 yang mau ke destinasi di Muar sahaja.

Ako selamat tiba di lokasi lebih kurang jam 1 tengahari. Menunggu owang yang sepatutnya menjemput ako tapi tidak kunjung tiba. Erkkk.... Berada di tempat yang agak asing bagi ako membuatkan ako kegelisahan dan tidak senang duduk. Dan mungkin disebabkan itu, ako ditegur!

"Selamat petang cik"
"Ye?"
"Boleh saya tengok IC?"
.. laju dan konpiden je ako jawab, "BOLEh!" sambel menghulurkan IC ako.

5 minit kemudian... ako tatap kelihatan gelisah, terintai2 di jalanan menanti dia menjemput ako.

"Cik dari mana?"
"KL"
"Tunggu siapa?"
"......."

dan ako perasan ramai sudah mata-mata memandang ke arah ako. erkkk MALU!!
Ye ye i MALU ok!!!

Hampeh punya polis, comei2 macam ako ni takkan ko ingat ako PENDATANG HARAM!!! huwaaaa.... Yang adik ako ni pun satu, punya la lama ako menanti dia x muncul2 juga. Ermm... bila dok pikir2 balik maybe la dia mengesyaki ako sebab kata dari KL tapi ako berlenggang tanpa bawa beg baju pun. Muahahaha... iskkk tapi kot iye pun ko agak2 la kan... Tak pasal2 nama ako dah tercatat dalam buku rekod POLIS BATU PAHAT!!!

huh mencik!!

Nota Jemari: nasib nasib

1 comment:

dir&fara said...

wahahaha.. cun gila sik mbak retna ni!!