,

Autumn in My House??!!


Musim luruh dah tiba ke kat Malaysia ni?
Berguguran dedaun kering berterabur di halaman rumah.
Cop!!!
Tu bukan daun-daun dari pokok kat umah ku.
Itu dedaun dari pokok jiran sebelah.

Musim panas sekarang ni kan.
Eh tapi kekadang musim hujan x menentu juga.
Tapi memang sejak akhir-akhir ni, dedaun kering banyak bergelimpangan di depan umah.

Alahaii.... ko sapu la tetiap hari hatta tiap masa sekali pun.
Lepas tu berterabur dia jatuh lagi.

Sudahnya, malas nak sapu dah!
Biar lah musim luruh berlalu dulu.
Kita tunggu plak musim bunga.
Yeehaaa...

Tapi bukan sekarang ni tengah musim pilihanraya ke?
Arghhh lagi tension.
Depan rumah pun ada bendera.
Satu taman dah penuh bendera kaler biru.

Jangan lepas mengundi sok, bendera-bendera tu plak berterabur bergelimpangan di jalan raya.
Siap kowang!!

Nota Jemari: Rumah dah la x berapa nak kemas, aisshh luaran pun nak menyemak juga ke??
Share:

3 comments:

  1. Oppss..Assalam Ako..baru berkesempatan nk blog walking dan komen nih..autumn..hehehe..baru JM persan..yer lah kat Msia pun ada musim luruh jgk hiksss

    ReplyDelete
  2. Malaysia pun nak feeling empat mysin juga kakRetna, ahahaa...

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.