Followers

Tuesday, April 16, 2013

Autumn in My House??!!


Musim luruh dah tiba ke kat Malaysia ni?
Berguguran dedaun kering berterabur di halaman rumah.
Cop!!!
Tu bukan daun-daun dari pokok kat umah ku.
Itu dedaun dari pokok jiran sebelah.

Musim panas sekarang ni kan.
Eh tapi kekadang musim hujan x menentu juga.
Tapi memang sejak akhir-akhir ni, dedaun kering banyak bergelimpangan di depan umah.

Alahaii.... ko sapu la tetiap hari hatta tiap masa sekali pun.
Lepas tu berterabur dia jatuh lagi.

Sudahnya, malas nak sapu dah!
Biar lah musim luruh berlalu dulu.
Kita tunggu plak musim bunga.
Yeehaaa...

Tapi bukan sekarang ni tengah musim pilihanraya ke?
Arghhh lagi tension.
Depan rumah pun ada bendera.
Satu taman dah penuh bendera kaler biru.

Jangan lepas mengundi sok, bendera-bendera tu plak berterabur bergelimpangan di jalan raya.
Siap kowang!!

Nota Jemari: Rumah dah la x berapa nak kemas, aisshh luaran pun nak menyemak juga ke??

3 comments:

jarimanis said...

Oppss..Assalam Ako..baru berkesempatan nk blog walking dan komen nih..autumn..hehehe..baru JM persan..yer lah kat Msia pun ada musim luruh jgk hiksss

ch@ said...

Malaysia pun nak feeling empat mysin juga kakRetna, ahahaa...

ch@ said...

*empat musim.