Followers

Tuesday, April 2, 2013

Bila Abang dan Adik ke Zoo Negara

Satu hari tu ako amek coti.
Saja bawa budak-budak berdua ni pegi Zoo Negara.
Memang mencabar bila terpaksa jadi 'babysitter' untuk budak berdua ni.
Ako dan mereka sahaja!
Perghh, layan kan aje.


Abang memang kaki berposing.
Si adik plak kuat makan dan minum.
Aishh.....

Pegi pagi, seb baek x ramai orang.
Lega la juga sebab x yah nak bersesak-sesak dengan orang ramai.
Pepaham je la bila sendirian jadi babysitter, harus la mengeletar lutut kepala nak layan perangai sorang-sorang.

Ala, pegi Zoo je pun.
Balik-balik tengok binatang je pun kan.
So, x yah la ako citer setiap binatang yang ada kat situ ek.


Ekceli seronok jalan dengan derang bertiga je.
Kita bole buat apa saja kan Abin.
Kita bole makan apa aje kan Aqeem.
KLu ada mama ngan abah, mesti kena catu-catu kan ..
Syyhhhhh :p

Si Adik, pantang tengok abang buat sesuatu.
Mesti nak ikot.

Abang tengah main-main dengan topi, adik pun sibuk la nak pusing-pusingkan topi dia juga.


Abang kehausan.
ADik pun sama la cari botol air dia.
Haus juga katanya.

ABIN kedekut, sket pun x offer kat nina air tau!


Abang nak makan eskrem.
Adik pun nak makan juga.
Lantak kowang la.
Klu sorang demam, dedua pun kena demam..
Hehhehee...

Dah la dedua tengah batuk time tu.

Adik pun kedekut tak moh share makan eskrem ngan nina.
Macam la dia bole abeskan satu kon eksrem tapi hakikatnya memang dia makan sampai abs pun eksrem tu. Perghhh......

SApe salah? Nina juga dipersalahkan...


Abang suka main ngan payung.


Dia pun sibuk juga nak pegang payung.
Dah x pasal-pasal ako kena beli payung extra untuk sorang satu.

Sape soh ako layan kan sangat permintaan derang kan?
Ater, ngan sape lagi ako nak laburkan duit, betul tak?

Hahahaha untung derang dapat aunty yang baik macam nina... kan kan :p

Pape pun, seronok menghabiskan masa hanya kami bertiga je.
Tunggu coti sekolah lagi, kita gi holiday sesama yek ;-)


Nota Jemari: Rindu kat derang! Naughty boys!

4 comments:

ch@ said...

ala comelnya payung adik. stoberi gittu. ingat hari tu adli besar nak bw g zoo jgk, so kena tunggu arrizqi besar pulala nampaknya.

watyz said...

comel nye.. gitu la hakikat kalo dedua lelaki... :)

anakomak said...

Cha, jgn risau...kjap je tumbesaran derang.... so get ready nk g zoo hehe

anakomak said...

Kan watyz...fengsan haha..
Ni br anak buah, blm lg masuk anak sendiri