Followers

Wednesday, September 3, 2014

JJCM: La Gourmet Dessert

Last week ako gi JB kan.
Pastu memasing ngidam nak makan La Gourmet Dessert.
Sebelum ni pernah cuba yang kat Danga Bay.
Tapi kali ni nak cuba yang kat Taman Pelangi.

11, Jalan Kuning 2, Taman Pelangi, 80400 Johor Bahru, Johor, Malaysia
+60 7-336 1911

Sebelum tu nak bagitau dulu ye,

To our Muslims customers,

Pls be informed that La Gourmet Desserts are not halal certified.
However, we do not sell pork, lard or alcohol. And we do have halal certificates from our raw food suppliers.

Dig into our exotic fruit desserts, colorful ice shavings, towering icy mountains or sweet broths. We only use fresh fruits and ingredients, handpicked by our chefs to ensure quality and freshness.

We recommend you to sample our specialties: Mango Ice Mountain (芒果冰山), La Gourmet Loh (乜都捞), Mango Ice Hill (芒果神冰) and our deeply satisfying Durian with Mango Ice (榴芒). Made from 100% natural mangoes, our mango desserts are so addictive you'll be craving for more. 


~credit google pics~


Nama dessert ni adalah "La Gourmet Loh"
Harga nya RM35.90 untuk 6 orang makan.


Tapi kitorang makan dalam 10 orang pun masih x bole nak abiskan.
Rasanya kalau korang datang dengan perut yang kosong dan dalam cuaca yang panas, maybe la kot bole abis sekali makan dengan 6 orang je.


Penuh dengan buah-buahan sesajo.
Buah-buahan tu x bole nak pilih-pilih.
Dah memang derang bagi jenis buah yang itu je.

Derang akan bagi susu pekat ngan air gula melaka sebagai penambah rasa.
Dan juga jelly yg mcm korang minum kat chatime tu.


Yang ini sago durian.
Kalau suka durian, konpom suka dessert yang satu ni.

OK dah, gi la try.
Kalau was-was jangan cuba. hhhahaha..
Pape pun ako makan buah je pun...
Mangga dia perghh beso2 ...

Selamat Menjamu selera...

Nota Jemari: slurpppp

2 comments:

Jari Manis said...

eeeee...nampak sedap...portion pun byk...tapi jauh sgt nak pegi kalau semata2 nk mkn tu je..kalau lah dpt outstation ke sana haruslah carik nih

Cik Siti said...

Emmmmm sedapnya!!