,

Mana satu pilihan kowang?

Kalau dibagi peluang dapat bende FREE, mana satu pilihan kowang?
Rege dalam RM25 ..

Dan ini adalah beberapa wishlist ako yg merangkumi rege tersebut tapi harus lah pilih SATU sahaja.. So, yg mana satu kowang rasa berbaloi?

1. Tiket naik bus 'hop on-hop off', city tour. Ekceli ako teringin sesangat nak naik bus tu. Tapi harus lah berteman kan.. Tak koser le ako nak naik bus tu sowang2.. Bagi pemegang Mykad, dapat le beli tiket tu ngan rege RM19 sekeping... Tapi takkan nak naik sengsowang kan, so ako nak minta 2 keping. Maka, pemberi yang baik ati itu kena la membayar sebanyak RM38, yakni melebihi wang yg diperuntukkan. Hurm tapi mana tahu kot2 pemberi tu seorang yang betul2 pemurah... So, y not kan?!

2. Tiket menonton wayang di GSC One Utama. TAPI ako nak yang 'twin seat' punya.. Rege dalam RM12, itupun klu tgk di hari minggu. Dan musti la ako nak minta 2 keping tiket. Takkan nak layan sensorang kan. Ikutkan ati, ako nak minta yang 'premium class' or 'gold class' tapi yg itu mmg TERlalu ober la kan. Melampau2 budget yg diperuntukkan.

3. Klu lah rege itu di'up' kan sket, mau nyer ako meminta dibelikan cd box series drama korea yang terbaru tapi memandangkan rege ala2 gitu kan, so bagi vcd movie korea yg latest pun jadi la kan. Or vcd jepun yg latest pun orait gak. Waduh sudah windu mau layan korean n japanese drama balik tapi apakan daya....

So antara 3 diatas, mana yang kowang rasa berbaloi ako minta? Or ada cadangan lain? Tolongg pelissss...

Nota Jemari: naik buntu dah nih.. due date minggu depan...iskk
Share:

2 comments:

  1. ala yg no2 tu kira ok la..dok layan sorg2...tp klu yg no3 tu ret x yah beli,lin ada cite korea yg terbaru tu...

    ReplyDelete
  2. LIN,
    masalah nya bkn ret yg nak beli..
    ni akan ada org yg belikan..

    tapi agak2 nak yg mana satu ek??

    psstt citer korea yg baru apa ek tajuk?? wah best nih...

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.