,

Aura RAJIN dah datang bila...

Samat malam sumer,

Arini adalah hari paling worst dalam sejarah department ako. Kenapa? ha ni dah stori mori la nih.

What??? Positif? Betul ker? Dah konpom??! Ok ok akan alert sumer owang.
Dapat call mengatakan yang opicer ako adalah pesakit H1N1 POSITIF!! KO tak gabra ke bila dengar mcm tu. Gelabah juga la kami siang tadi kat opis. So setelah dipastikan, sumer nya dapat arahan kena kuarantin. Sebagai langkah berjaga2, so ako g la juga wat checkup kat klinik opis ako ni. Ye la takut la kan kot2 ako DEMAM. erkk tetiba je kan.. *psiko..psiko!*

Kitorang diarahkan balik dan kuarantin sampai hari Selasa 11 Ogos ni. Hari Rabu kena msk opis, tu pun klu ko takde simptom2 H1N1. Minta dijauhkan..AMIN!

Memandangkan dah kena balik, jam waktu itu dah menunjukkan kul 11 pagi, sampai umah pun dah nak waktu tengahari, maka tetiba aura keRAJINan ako telah datang. Terasa mau melantak nasi lemak. So, bertungkus lumus la ako memasak pape yg patut.

Memasak bahan2 di atas adalah sangat2 mudah dan simple.
Tapi untuk mendapatkan nasi lemak yang berkualiti adalah sangat2 susah bagi ako. Sudah beberapa kali ako mencuba masak nasi lemak yang kering, tidak mentah mahupun sedap, namun usaha itu masih belum berjaya lagi.

Sudahnya, begini la hasil nasi lemak yang ako telah hasilkan. Sangat2 lembik dan mcm terlebih santan. erkk..... huwaaa tulun!! ako masih tak PASS untuk buat NASI LEMAK. Apa yg silap ek?? Kowang rasa?

Seminggu ako kena melepak kat umah? Klu ko, sanggupkah???? Mahu nya mati kutu ako dok terperap dalam umah je. Help me!!!

Nota Jemari: tapi ako still leh sedut udara luar lagi kan?!
Share:

4 comments:

  1. lain kali masak,sukat la, 1 cawan beras, 1 cawan santan..mesti jd, kalu dh lama2 nnti baru la leh agak2 lak..hehehehe

    ReplyDelete
  2. erkkk ok ok lenkali ako wat camtu hehehe... psttt belajar dr pengalaman

    ReplyDelete
  3. ret...ko kena H1N1 ker hahahaha... mintak dijauhkan, selisih malikat 44 kan hehehe

    ReplyDelete
  4. kak CT,
    choiii choiii... ishhh kak ct nih....

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.