Hujan di petang hari

Balik jam 5.. Melengah2kan masa sket sebab ujan turun. Lagi pun mau tunggu jam 5.45 ptg, waktu si kakak pulang. Arini kena amek dia di opis kerna dia mau meminjam si putih. Hujan reda, maka mengambil peluang untuk pulang. Pulang menaiki star-lrt.

Sampai di stesen Sentul, ujan kembali meLEBAT. erkk.. payung tak bawa. Sudahnya terpaksa la menanti di ujung tangga stesen sambel memandang si putih dengan sayu nya. Hujan turun dengan lebat. Kilat berdentum2. Sangat2 riso. Bila kilat memanah pokok, kowang tau apa akan jadi bukan?! Berdoa tiada kejadian seperti itu berlaku.

Tengok sekeliling. Erkk... air semakin naik. Riso juga. Takut tersadai di situ lama2. Bila air naik, konpom jalan akan ditutupi dengan air yang banyak. Ooo berdoa juga agar tiada kejadian buruk berlaku.

Hujan semakin reda. Walau masih turun, ako redah jua ujan itu. Selamat sampai di sisi putih. Alhamdulilah. Ooo sesaat aje montot berlabuh di kusi putih, ujan kembali meLEBAT. Berdoa agar pemanduan tidak diganggu oleh ujan itu. Dan akhirnya selamat mengambil kakak di opis dan selamat tiba di umah tepat jam 6.15 petang.

Nota Jemari: bila ujan, sedap dapat tido, kan?!
Share:

2 comments:

  1. sodap mkn cokodok gak hujan2 ni...heheheh

    ReplyDelete
  2. hahahhaha amboiii... pastu cicah ngan sambal,, perghh melatop ko!! :-D

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.