Rendang instant spesel 'RETNA'

Salam sumer,

Semalam petang ako amek 'pes' yang dipesan dari zura. Beli daging. So bila dah lengkap sumer nya, tunggu apa lagi, sesi memasak pun bermula.

Memula harus la kasi potong2 daging itu. erkk banyak gak ek sekilo tu. Jenuh nak kerat2 dia jadi kecik.

Dah siap basuh, jom kita panas kan minyak atas kuali.

Pastu masukkan 'pes' rendang yang ako beli tadi ke dalam kuali. Satu bekas tu bersamaan dengan sekilo daging/seekor ayam.

Kemudian masukkan daging. Kacau hingga sebati. Kacau hingga betul2 masak.

Taadaaaa..... dah siap!

Kan senang je nak buat. Rendang spesel 'RETNA'.
Jemput makan kengkawan.

Nota Jemari: sape kata buat rendang tu susah *wink*

3 comments:

  1. cehh!! mcmtu aku pun leh bt 10kg..pes dh siap rupenya...wakakakakakah ptut le cpt na ko mms aku smlm...

    ReplyDelete
  2. Sonang bonar nak buek yo.....

    nanti leh la buat lagi .... ;-)

    ReplyDelete
  3. Lin,
    hahhahaa ok la tuh, atlis ako masak gak rendang :p

    Eda,
    hehehe tarak hal.. kali ni kena rebus daging dl la gamaknya supaya x liat lagi hehehe

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: anakomak6@gmail.com