Followers

Sunday, August 30, 2009

Rendang instant spesel 'RETNA'

Salam sumer,

Semalam petang ako amek 'pes' yang dipesan dari zura. Beli daging. So bila dah lengkap sumer nya, tunggu apa lagi, sesi memasak pun bermula.

Memula harus la kasi potong2 daging itu. erkk banyak gak ek sekilo tu. Jenuh nak kerat2 dia jadi kecik.

Dah siap basuh, jom kita panas kan minyak atas kuali.

Pastu masukkan 'pes' rendang yang ako beli tadi ke dalam kuali. Satu bekas tu bersamaan dengan sekilo daging/seekor ayam.

Kemudian masukkan daging. Kacau hingga sebati. Kacau hingga betul2 masak.

Taadaaaa..... dah siap!

Kan senang je nak buat. Rendang spesel 'RETNA'.
Jemput makan kengkawan.

Nota Jemari: sape kata buat rendang tu susah *wink*

3 comments:

Sis-Lin said...

cehh!! mcmtu aku pun leh bt 10kg..pes dh siap rupenya...wakakakakakah ptut le cpt na ko mms aku smlm...

Irfan Haiqal, Dalili Safyya and Daliya Safeera said...

Sonang bonar nak buek yo.....

nanti leh la buat lagi .... ;-)

AKO said...

Lin,
hahhahaa ok la tuh, atlis ako masak gak rendang :p

Eda,
hehehe tarak hal.. kali ni kena rebus daging dl la gamaknya supaya x liat lagi hehehe