,

Rendang instant spesel 'RETNA'

Salam sumer,

Semalam petang ako amek 'pes' yang dipesan dari zura. Beli daging. So bila dah lengkap sumer nya, tunggu apa lagi, sesi memasak pun bermula.

Memula harus la kasi potong2 daging itu. erkk banyak gak ek sekilo tu. Jenuh nak kerat2 dia jadi kecik.

Dah siap basuh, jom kita panas kan minyak atas kuali.

Pastu masukkan 'pes' rendang yang ako beli tadi ke dalam kuali. Satu bekas tu bersamaan dengan sekilo daging/seekor ayam.

Kemudian masukkan daging. Kacau hingga sebati. Kacau hingga betul2 masak.

Taadaaaa..... dah siap!

Kan senang je nak buat. Rendang spesel 'RETNA'.
Jemput makan kengkawan.

Nota Jemari: sape kata buat rendang tu susah *wink*
Share:

3 comments:

  1. cehh!! mcmtu aku pun leh bt 10kg..pes dh siap rupenya...wakakakakakah ptut le cpt na ko mms aku smlm...

    ReplyDelete
  2. Sonang bonar nak buek yo.....

    nanti leh la buat lagi .... ;-)

    ReplyDelete
  3. Lin,
    hahhahaa ok la tuh, atlis ako masak gak rendang :p

    Eda,
    hehehe tarak hal.. kali ni kena rebus daging dl la gamaknya supaya x liat lagi hehehe

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.