Monday, May 17, 2010

Masakan MASIN???!!!!

Alhamdulilah baru pas berbuka.
Ye ye poser ganti siang tadi.
Nak tunggu sampai bila nak ganti poser kan so alang-alang arini aura rajin so kita pun poser la.

Alhamdulilah dapat bertahan dari pagi sampai waktu berbuka.
Ye la dah ako dari malam semalam tak makan pape, takut gak kang ada yang pengsan tetiba.

Ekceli plan nak berbuka yang simple ajer.
Tapau la nasi goreng dari cafe petang tadi.
Tapi cam x syiok plak sebab nasi goreng 'kosong' ajer ghope nya.

Maka dengan kerajinan yang ada bertungkus lumus la ako kat dapur memasak sesuatu.
Selongkar punya selongkar terjumpa setin sardin.
So apa lagi, kasi masak sambal sardin la kisahnya.
Sebab teringin nak 'gigit' ikan bilis, maka ako campurkan ajer ikan bilis goreng ke dalam itu sardin.
Muhahahah senang nak makan kan, kira masakan 2 in 1 gitu.

Pastu selongkar lagi jumpa la beberapa biji telur dalam peti ais.
Ok la kasi buat telur dadar tuk menambahkan aroma bila nak makan.

Last but not least,

ermmm awat kan kedua2 masakan ako tu dedua rasa MASIN????
erkk gurlpp....... bole kena darah tinggi klu ari-ari makan masin nih..
aiyaaakkkkkk!!!

Aduss nampak sangat dah lama x masuk dapur masak.

Jemput minum/makan jelly kelapa... Perghh nikmat nyaaaaa!!!!


Nota Jemari: nak kena belajar masak dengan sape ek?

10 comments:

  1. Waaa...masin kee..dah dekat tu..dah dekat....Ret, pesal jelly kepala tu kann....erkkk tak kosa nak cakap...dosa..hahahaha

    ReplyDelete
  2. apa yg dah dekat mat?

    oitt ko jgn pk lain lak ek kat kelapa tuh ;p

    ReplyDelete
  3. masin sangat2 ker..?? betul lah kata mat tu ret, dah dekat sangat2 dah tuuuuu...hehehe

    ReplyDelete
  4. aha kak sampai adik saya pun komplen.. huh erkk dahd ekat apa ni kak? aiyoo ngeriiii

    ReplyDelete
  5. masak masin nak KAWIN laaa..hahahaha

    ReplyDelete
  6. lerr apa kena mengena ek masin ngan kawen? hahaha pelik pelilk.. :p

    patut nya masakan sedapa rr baru cepat nak kawen sbb dah teror masak.. ;-D

    ReplyDelete
  7. hah dah dekat hari bahagia tu tandanya kakRet. :p

    ReplyDelete
  8. ishh hari2 hari bahagia kita :p camno tuh :p

    ReplyDelete
  9. eleh.. saje ar tu campak garam byk2.. bi0r masakan masin, bi0r cepat kawen. hahahaha. mcm x relevan. tp, apa org tua ckp, x bole la tolak tepi mcm tu aje. isshhh.. nak masak lagi masin la. takkan nk bi0r ko langkah bend0l aku kan? kan?

    hehehehe

    akuFARA?

    ReplyDelete
  10. fara,
    oitt hati2 kang terlebih garam bukan dapat kawen, kang terus kiok sbb kena darah tinggi... haahaha

    ReplyDelete

KOMEN? Sila Sila... Kalau nak ngutuk, AKO halau. Kalau komen yang membina, AKO terima.