Musang berjanggut kah??

Terjawab sudah...
Bunyi bising-bising kat atas bunbung umah sah dan konpom memang bunyi MUSANG.
Giurlppp... taaaakooottttt!!

Sahih, adik ako balik umah memalam dia terserempak ngan musang dok berlari-lari masuk dalam atap umah. Aiyooo.... ingatkan anak musang kecik cam tupai tapi katanya besar. Erkkk....

Tapi pelik camne dia leh masuk dalam bumbung ek?
Klu nak kata ada lubang pun, kecik jer pun ghasenya.
errrkk musang leh kecik-kecikkan badan ker?

Adehh............ taaakootttt!!
Bunyi dia je dah buat gerun.

Camne nak kasi dia lari ek?
Any idea?

Nota Jemari: uisshhh sampai bila nak dengar bunyi bising nin?
Share:

6 comments:

  1. hehe...ada musang ye...takut gak kan...tp tu la,ai pn x tau la mcm mana nk halau nya....

    ReplyDelete
  2. haaa kan aku dh kata dah musang...sbb kt area uma aku nie..ada gak mcm ko ni..dok bunyi2 mlm2 kt atap tu,last2 betul musang..besauuu ko musang tuh,dh kena tgkap dh pun...hehehe

    ReplyDelete
  3. Ret.. aku rasakan tu musang jantan. Dia dah hidu dah kat dlm umah tu ada anak dara. Dia hidu apa eh? hehehe.. Apa kata kau panggil burung soh jerat tu musang?

    ReplyDelete
  4. dulu rumah kat kg selalu ada musang lari2 kat atas T____________T malam2 dia dok berlari semua. mmg gerun.

    ReplyDelete
  5. uik! musang? alahai kalo kucing senang la nk halau. ni musang...

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.