Followers

Monday, May 31, 2010

Persamaan, sengaja atau kebetulan??

Dok belek-belek kad memasing...
dan tetiba terperasan persamaan antara kami.

Kad-kad sogo, tarikh mati nya adalah dalam bulan 5, 2012.
Manakala lesen kami plak mati pada tarikh yang sama juga iaitu 25 May 2010.

Adakah ini suratan atau sekadar kebetulan?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sesuatu yang tak disangka
Seringkali mendatangi kita
Itukah suratan dalam kehidupan
Atau hanya satu kebetulan

Kita asyik membicarakan
Persoalan hidup dan pilihan
Sedang kejujuran semakin berkurang
Masih tiada bertemu jawapan

Walau kita dihadapkan
Dengan berbagai pilihan
Mengapa sering terjadi
Pilihan tak menepati

Hingga amat menakutkan
Menghadapi masa depan
Seolah telah terhapus
Sebuah kehidupan yang kudus

Pertemuan sekali ini
Bagi diriku amat bererti
Tetapi ku bimbang untuk menyatakan
Bimbangkan berulang kesilapan


Nota Jemari: ....Bimbangkan berulang kesilapan...

6 comments:

ch@ said...

see? lirik lagu lagiiii....adeiiii :D

AKO @ retna said...

ala bukan slalu kan.. ;-)

MUMMYAR said...

hukhuk...itu sudah bagus tu retna...kalau cina/india sure udah di belinya nombor ekor tuh...hehhe..melayu pun ada gaks la yg beli...ada gak member kt tmpt keje dolu2 membeli....mmg hantu nombor....

AKO @ retna said...

ehhehe iskk tu la kan ..
org melayu skrg ni cam terdesak je kan. mende2 camni pun nak layaaan..

zaza said...

hihih..lagu feveret aku...lagu tema aku dan dia tuh..hihih..
errmm..narek! bestfren katakan.. ;)

AKO @ retna said...

zaza,
amboiii lagu peberet eh :p