,

Persamaan, sengaja atau kebetulan??

Dok belek-belek kad memasing...
dan tetiba terperasan persamaan antara kami.

Kad-kad sogo, tarikh mati nya adalah dalam bulan 5, 2012.
Manakala lesen kami plak mati pada tarikh yang sama juga iaitu 25 May 2010.

Adakah ini suratan atau sekadar kebetulan?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sesuatu yang tak disangka
Seringkali mendatangi kita
Itukah suratan dalam kehidupan
Atau hanya satu kebetulan

Kita asyik membicarakan
Persoalan hidup dan pilihan
Sedang kejujuran semakin berkurang
Masih tiada bertemu jawapan

Walau kita dihadapkan
Dengan berbagai pilihan
Mengapa sering terjadi
Pilihan tak menepati

Hingga amat menakutkan
Menghadapi masa depan
Seolah telah terhapus
Sebuah kehidupan yang kudus

Pertemuan sekali ini
Bagi diriku amat bererti
Tetapi ku bimbang untuk menyatakan
Bimbangkan berulang kesilapan


Nota Jemari: ....Bimbangkan berulang kesilapan...
Share:

6 comments:

  1. see? lirik lagu lagiiii....adeiiii :D

    ReplyDelete
  2. hukhuk...itu sudah bagus tu retna...kalau cina/india sure udah di belinya nombor ekor tuh...hehhe..melayu pun ada gaks la yg beli...ada gak member kt tmpt keje dolu2 membeli....mmg hantu nombor....

    ReplyDelete
  3. ehhehe iskk tu la kan ..
    org melayu skrg ni cam terdesak je kan. mende2 camni pun nak layaaan..

    ReplyDelete
  4. hihih..lagu feveret aku...lagu tema aku dan dia tuh..hihih..
    errmm..narek! bestfren katakan.. ;)

    ReplyDelete
  5. zaza,
    amboiii lagu peberet eh :p

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.