,

Salam Aidiladha

Ucapan salam di petang raya...

Walau kowang slalu kata raya haji je pun, takde feel tapi sebagai 'anak perantau' macam ako ni yang jauh dari MAK dan ABAH, ako tetap rasa kelainan menyambut raya. Tetap syahdu di pagi raya. Tetap ada kerinduan dan tangisan di hari raya.

Mungkin anak-anak seperti kowang yang 'dekat' dengan keluarga dan mak bapak takkan rasa perasaan raya seperti ako.

Sebab raya itu setahun dua kali,
sebab raya itu tempat semua keluarga berkumpul,
sebab raya itu kowang bole makan lauk-pauk kegemaran kowang hasil masakan orang tersayang, jadi kowang akan rasa raya aidiladha ini tidak bermakna unless orang-orang tersayang kowang berada di tanah suci la kan.

Jadi, hargai la masa yang singkat beraya sepenuhnya dengan perasaan bangga bersama keluarga tersayang tanpa jemu.. selagi kowang dapat merasainya...!!

Walau apa jua perasaan kowang untuk menyambut raya haji nanti, ako tetap nak ucapkan,

"Selamat Menyambut Hari Raya Aidiladha .. Maaf Zahir dan Batin"

Nota Jemari: MAK, ABAH... selamat hari raya ..!
Share:

5 comments:

  1. salam aidilfitri ako.. selamat bekorban & selamat bercuti..

    ReplyDelete
  2. mekcu,
    salam aidiladha juga buat mekcu sekeluarga ya :)

    ReplyDelete
  3. Have you ever regarded as adding much more videos for your website posts to keep the readers much more entertained? I necessarily mean I just go through via the entire write-up of yours and it was rather great but considering that I am more of a visual learner,I discovered that being far more useful. Just my my thought, Very good luck.

    --------------------------------------------
    my website is
    http://chineseastrology.us

    Also welcome you!

    ReplyDelete
  4. Lin,
    samat hari raya gak buat awak ;-)

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.