Kerna dialog itu...

..."bila kita ingat kat dia, dia akan ingat kat kita balik sebab tu dia datang jumpa kita.."

petikan dari filem Hantu Kak Limah Balik Rumah.

Dan masih terngiang-ngiang dialog tu hingga kini....
Dan sebab dialog tu arr baru tau nape lately ni slalu sangat mimpikan arwah MAK.



18 Februari 1947-18 Februari 2011
Klu MAK masih ada, genap arini umur MAK 64 tahun.


"hepi besday MAK!"


Moga damai kat sana..

Al-fatihah....

Nota Jemari: .. bole tak dalam mimpi tu MAK pelok kita??.. thanks
Share:

8 comments:

  1. alhamdulillah
    mesti sejuk kubur arwah mak
    ada anak yang sentiasa ingat dan sayang pada dia

    selalu lah sedekah alfatihah untuk dia

    iLa pernah dengar
    kalau arwah selalu muncul dalam ingatan atau mimpi kita...
    kadang-kadang arwah nak anak-anak basahkan lidah dengan alfatihah untuk dia di sana....
    wallahualam

    ReplyDelete
  2. thanks ila...

    tak tahu laaa .. ekceli takde la slalu sangat pun baca fatihah untuk arwah cuma ingatan tu sentiasa jer ada ...

    ReplyDelete
  3. amboi..syahdunye..tu pon masih lg ade yg xsayang kat mak ayah..sggup tinggal tepi jalan la..

    sok dah xde..br diorg dapat rasakan..harap2 roh mak akak tenang disana ye..aminn..

    ReplyDelete
  4. al fatihah. Retna, rasanya betul kot kalau kita ingat kat dia,dia ingat kat kita..mediumnya mimpi la

    ReplyDelete
  5. Ted,

    thank you ya ... insyallah akan sentiasa ingat kat arwah slalu

    ReplyDelete
  6. mendoakan arwah supaya ditempatkan dikalangan orang beriman. :)

    ps : sedih gak bila teringat arwah ibu mentua.

    ReplyDelete
  7. mama aqeel,
    sama-sama la kita doa ye

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.