Monday, May 9, 2011

Kowang orang mana?

"Aku orang KL" ...
"Eh ako orang JB laa.."
"Weii... bukan ko orang N9 ke?"

Aiyaakkk..............
Ee ako sendiri yang konpius.
ekceli ako owang mana ek???

Klu ikut surat beranak, ako lahir kat spital besar kolumpo.
Klu ikut surat benti skolah, tertulis sekolah di johor bahru.
Tapi klu ikut asal usul mak abah ako, derang dari negeri sembilan.

Ermm... pernah ako tanya seseorang tentang status asal usul ni.
Ada yang cakap kena ikut tempat lahir bapak kita.
Ada plak yang cakap, kena la ikut tempat kita membesar.
Dan ada plak yang kata, "kat mana ko lahir, situ la asal ko!"

Aduss....
klu kowang camne plak ek?
Ada konpius situasi macam ako tak??

"psstt klu ako ngaku dari ketiga-tiga negeri, erkk agak-agak bunyi cam tamak haloba tak??"


Nak kata orang KL, asal cakap xde stylo orang KL pung? Jap jap owang KL ada style cakap lain dari owang lain ker???

Apa plak beza style owang Johor bercakap?

Tapi klu soh ako cakap negeri sembilan, erkk mmg ako FAIL!!
heehe....


Pape ako bangga jadi anak jati KL sebab kat sini ako lahir, 
ako bangga jadi warga Johor sebab kat situ ako membesar,
dan ako juga bangga jadi sebahagian rakyat n9 sebab kat sana la baru ako tahu keturunan nenek moyang ... :-)

Nota Jemari: kita tetap rakyat M.A.L.A.Y.S.I.A, kan kan kan :-)

11 comments:

  1. kita 1 Malaysia maaaaaa....

    ReplyDelete
  2. hahhahaha itu bangsa la weiii :-D hahah

    ReplyDelete
  3. mak ngan ayah kita orang perak... kita lahir di kl...
    suami kita orang terengganu...
    anak kita lahir di selangor...

    apakah...? macam mana lak tu kan...

    ReplyDelete
  4. part yg suami tu tolak tepi ek...
    part anak pun sila tolak tepi juga ye ;p

    so awak kira kategori org perak dan kl la kot hehe :p

    ReplyDelete
  5. aku pure org kola...
    kola kedah...heh

    ReplyDelete
  6. hehehe ...
    pssttt kole kedah ngan alor setaq ada beza tak? :p

    ReplyDelete
  7. mak ayah aku orang perak.
    aku lahir pun kat perak.
    so aku yakin aku orang perak.

    ReplyDelete
  8. janji orang Malaysia kakRet. kita memang takde negeri lain dah, memang daripada kecik sampai dah kawin Johor sokmo.

    ReplyDelete
  9. mya,
    definitely!! hahah ater kome oghang peghok jati la ye :p

    cha,
    ahhaha johorian ek :p

    ReplyDelete
  10. aku?
    mak org Muar
    abah org Kota Tinggi
    aku org Johor Bahru

    kesimpulannye?
    aku org Johor, Malaysia.

    hehehe.
    saya kunci jawapan saya!!!

    akuFARA?

    ReplyDelete
  11. ako tahu arr ko anak jati johor..
    huh... :p

    psstt agak2 ko bakal laki ko lak org mana ek??

    lalalala..

    ReplyDelete

KOMEN? Sila Sila... Kalau nak ngutuk, AKO halau. Kalau komen yang membina, AKO terima.